کد خبر: 1002696
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان‎شرقی با تاکید بر رعیات پروتکل های بهداشتی برای کنترل کرونا، گفت: کاهش حساسیت اجتماعی موجب شیوع دوباره این ویروس و هدر رفت تلاش های انجام شده می شود.

علیار راستگو  در جلسه ستاد کرونای آذربایجان شرقی، اظهار کرد: برای جلوگیری از شیوع کرونا در اماکن و اجتماعات مثل بازار، مترو و اتوبوس توزیع ماسک به قیمت دولتی پیش بینی شده است.  

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در مدیریت افکار عمومی و اطلاع رسانی، گفت: فعالیت شورای اطلاع رسانی استان و شورای مدیریت روانی افکار عمومی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و اطلاعات آذربایجان شرقی به خوبی انجام شد و توانست تاثیرگذار باشد.  

راستگو همچنین با بیان اینکه حساسیت اجتماعی نسبت به بیماری کرونا همچنان باید حفظ شود، تاکید کرد: شهرداری تبریز برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و مسقف مانند بازار تبریز و همچنین ناوگان حمل‌ونقل عمومی اقدامات لازم از قبیل فروش ماسک در ورودی این اماکن را انجام دهد.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان ارائه کرد و گفت: آمار جان‌باختگان و مبتلایان بستری‌شده در بیمارستان‌ها نسبت به ۲ هفته گذشته کاهش یافته است.
 
محمدحسین صومی با اشاره به اینکه غربال‌گری و بیماریابی در استان به سمت مراجعه سرپایی سوق یافته است، افزود: تبریز از نظر مراجعه افراد به مراکز ۱۶ساعته در سطح کشور رتبه اول را دارد و از نظر تعداد بیماران ترخیص‌شده و نمونه‌گیری از افراد مشکوک نیز نسبت به متوسط کشوری وضعیت بهتری دارد.
 
در این جلسه همچنین گزارش کمیته ارزیابی و نظارت ستاد استانی مقابله با کرونا از سوی مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی به عنوان رییس این کمیته ارائه شد.
 
مرتضی محمدزاده با تشریح محورهای اقدامات انجام‌یافته از زمان تشکیل ستاد استانی مقابله با کرونا، گفت: گزارش‌ها حاکی از عملکرد مطلوب دستگاه‌های عضو این ستاد است.
 
وی درخصوص اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: این طرح در ۱۵۱۴ نقطه‌روز و با حضور ۲۵ هزار نیروی مستقر اجرا شد و در جریان آن، ۱۶۶۰ واحد صنفی متخلف پلمب، ۳۳۷۳ خودروی متخلف جریمه و ۳۹۵ خودرو نیز توقیف شد.
 
محمدزاده همچنین درخصوص تأمین اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده، گفت: از زمان تشکیل ستاد مقابله با کرونا، ۶۴ پروانه بهداشتی برای ۵۲ واحد تولیدی و ۶۰ مجوز برای واحدهای تولید ماسک از سوی کمیته اقتصادی این ستاد صادر شده است.
 
وی درباره عملکرد تشکل‌های مردم‌نهاد و موسسه های خیریه نیز گفت: سمن‌ها و موسسه های خیریه در حوزه کمک به خانواده‌های نیازمند، تأمین اقلام بهداشتی، ترویج توصیه‌های بهداشتی و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در مناطق حاشیه‌نشین اقدامات خوبی انجام داده‌اند و مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی آنان ۱۵۱ میلیارد تومان بوده است.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز گزارشی از وضعیت آماده‌سازی نقاهت‌گاه‌های بیماران بهبودیافته از کرونا ارائه کرد و گفت: هم‌اکنون ۴۵۰ تخت نقاهت‌گاهی در تبریز آماده پذیرش است و در شهرستان‌های دیگر به ترتیب اولویت مراکز نقاهت‌گاهی راه‌اندازی خواهد شد.

محمدباقر هنربر افزود: در میانه ۴۰ تخت، مرند ۵۰ تخت، مراغه ۱۲۰ تخت، شبستر بیش از ۵۰ تخت، ورزقان ۴۰ تخت و هشترود ۴۰ تخت نقاهتگاهی آماده شده است که مشارکت سپاه و ارتش قابل تقدیر است.  

دادستان تبریز هم گفت: عادی شدن شریط در ذهن مردم و اقناع افکار عمومی توسط شورای اطلاع رسانی استان مناسب بوده و البته فضایی را بوجود آورده است که برخی فکر می کنند کرونا مهار شده است .

محبوب علیلو افزود: بر این اساس باید این ذهنیت از مردم دور شود و بدانند که هنوز کرونا تمام نشده است تا از این طریق مهار این بیماری دچار مشکل نشود.  

فرماندار شهرستان تبریز نیز گفت: در ایستگاه های اتوبوس و مترو، ماسک با قیمت مصوب یکهزار تومان در اختیار مردم قرار می گیرد.  

بهروز مهدوی افزود: در مورد بازار مسقف با همکاری اتاق اصناف و هیات امنای بازار در چهار نقطه بازار ماسک دولتی عرضه می شود.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر