کد خبر: 1002633
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵
سخنگوی شورای نگهبان خبر داد
سخنگوی شورای نگهبان از ارجاع طرح دوفوریتی اصلاح برخی قوانین انتخابات به مجلس خبر داد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: عباسعلی کدخدایی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، طرح اصلاح برخی قوانین مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورا‌های اسلامی کشور را دارای ایراد‌ها و ابهامات متعدد دانست.

وی با اشاره به نتایج بررسی این طرح در جلسه شورای نگهبان، گفت: علاوه بر ایراد‌های متعدد این طرح، فرایند نظارتی پیش بینی شده به موجب این مصوبه از ابعاد مختلف دارای ابهام شناخته شد.

کدخدایی، نحوه رسیدگی به اعتراض داوطلبان و تکالیف مراجع نظارتی مربوط در این مصوبه را با تکالیف مندرج در قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف که سال ۷۸ در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است، از ابهامات این طرح دانست. سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: این طرح همچنین از حیث نسبت ترتیبات اجرایی مقرر با قوانین موجود انتخاباتی دارای ابهام شناخته شد که طبعاً پس از اصلاح در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان درباره آن اظهار نظر می‌کند.

سخنگوی شورای نگهبان، همچنین در اظهار نظری نظارت استصوابی را نظارت قانونی دانست و گفت: اجرای آن حاکمیت قانون است و مخالفت با آن فرار از قانون و آنارشیسم.

کدخدایی در صفحه شخصی خود نوشت: تقلیل دلایل رد صلاحیت نمایندگان به چند اظهارنظر سیاسی قابل درک است! اما عملکرد آنان نیز توسط مردم قضاوت می‌شود. کدخدایی افزوده است: نه مطلق العنان بودن آرزوست و نه مقام خدایی داشتن. نظارت استصوابی بر اساس مصوبه مجلس، نظارت قانونی است.

اجرای آن حاکمیت قانون است و مخالفت با آن فرار از قانون و آنارشیسم!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار