کد خبر: 1002620
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱

فرمان پذیر کردن درب آپارتمان با قفل مقابل برقی

آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که چگونه می توانید درب ورودی آپارتمان را مثل درب فلزی حیاط فرمان پذیر کرد و آن را از راه دور کنترل نمود؟ آیا شما هم جزو کاربرانی هستید که در محل کارتان هنگام مراجعه ارباب رجوع مایل نیستید از پشت میز کارتان بلند شوید و درب را باز کنید؟ به نظرتان بهترین راه برای کنترل درب اتاق تان چیست؟

قفل مقابل برقی بهترین وسیله برای برقی کردن درب ضد سرقت و کلیه درب های آپارتمانی می باشد. این قفل در اصناف مختلف لقب های دیگری مثل قفل مغزی برقی، قفل لادری، قفل برقی مدیریتی و قفل منشی دارد و از آن برای ریموتی کردن درب ضد سرقت و دفاتر کار استفاده می شود. قفل مقابل برقی به دو نوع ایرانی و خارجی تقسیم می شود که قفل مقابل برقی ایرانی با برندهایی مثل تابا، رجبی و الکتروپیک در بازار به فروش می رسد و قفل مقابل برقی خارجی با برند های اف اف آلمان(effeff)، سارو اسپانیا(saro)، یال ایتالیا(yale)، دورکاس(dorcas)، کالی(kale) و اٌ اند سی(o & c) در سطح بازار عرضه می شود. لازم به ذکر است که برندهای خارجی این محصول از کیفیت بالاتری برخوردارند و اگر مایل به استفاده از این برندها می باشید باید هزینه بیشتری هم پرداخت نمایید.

فرمان پذیر کردن درب آپارتمان با قفل مقابل برقی

عملکرد قفل مغزی برقی چگونه است؟

قفل مقابل برقی یا همان قفل مغزی برقی که در زبان انگلیسی به آن strike lock گفته می شود از یک بوبین و یک قاب فلزی تشکیل شده است که با دو عدد پیچ به یکدیگر متصل شده اند و می توان با باز کردن این پیچ ها و چرخاندن قاب و بوبین جهت باز شدن آن را متناسب با جهت باز شدن درب تنظیم نمود. یعنی قفل مغزی برقی را می توان هم به صورت راست باز شو تنظیم نمود و هم به صورت چپ باز شو. روی بوبین قفل لادری که با ولتاژ 8 الی 12 ولت ac/dc کار می کند زبانه ی متحرکی قرار داده شده است که این زبانه با هر بار فرمانی که کاربر به وسیله ی ریموت، اکسس کنترل و یا قفل دیجیتال می دهد یک بار به حالت خلاصی می رود. در این حالت می توان با هل دادن درب را باز کرد. قفل مقابل برقی دارای اهرم تنظیم وضعیت می باشد که به کمک آن می توانید نحوه عملکرد زبانه متحرک را در حالت نرمال و یا خلاصی دائم تنظیم نمایید. اگر این اهرم در حالت خلاصی دائم قرار گیرد برای ورود نیازی به استفاده از ریموت و یا فشردن کلید ندارید و فقط کافیست وقتی به درب می رسید آن را فشار دهید. این حالت زمانی کاربرد دارد که عبور و مرورهای زیادی از آن درب داشته باشید و نیاز به کنترل رفت و آمدها نباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

فرمان پذیر کردن درب آپارتمان با قفل مقابل برقی

نصب قفل مقابل برقی روی درب آپارتمان

اگر بخواهید قفل مقابل برقی را روی درب ضد سرقت نصب کنید باید مدلی را انتخاب نمایید که سایز برش روی قاب آن بزرگتر باشد تا توپی های قفل درب به راحتی داخل آن حرکت کنند. پس در نظر داشته باشید که قفل مقابل برقی به دو مدل تقسیم می شود. قفل مقابل برقی درب ضد سرقت و قفل مقابل برقی درب چوبی که تفاوت آنها فقط در سایز برش روی آنها می باشد. برای نصب ابتدا باید چارچوب درب را با سنگ فرز به اندازه ی بوبین قفل برقی برش دهید تا بوبین داخل چارچوب قرار گیرد و سپس قاب را به چارچوب پیچ کنید. در نظر داشته باشید برش چارچوب طوری باشد که لبه ی متحرک قفل برقی هنگام باز شدن فضای کافی برای عقب رفتن داشته باشد. پس از انجام این مراحل و نصب قفل مقابل برقی ابتدا اهرم تنظیم وضعیت را در حالت خلاصی قرار دهید و چند بار درب را باز و بسته نمایید تا مطمئن شوید که کار نصب را درست انجام داده اید. سپس اهرم تنظیم وضعیت را به حالت نرمال خود باز گردانید و درب را ببندید. اکنون به بوبین قفل لادری ولتاژ اعمال کنید و سپس درب را هل دهید تا از صحت عملکرد آن مطمئن شوید. اگر با ارسال فرمان صدای عملکرد بوبین شنیده شد اما درب باز نشد نگران نباشید. معمولا اگر لبه ی متحرک از جانب زبانه ی درب تحت فشار زیادی قرار گیرد قفل برقی به درستی کار نمی کند. برای رفع این مشکل می توانید از دو عدد پیچ تنظیمی که روی بوبین قرار گرفته است کمک بگیرید. با شل کردن این پیچ ها می توانید لبه ی متحرک را کمی به عقب بکشانید تا هنگام بسته بودن درب، این لبه تحت فشار زیادی قرار نگیرد. سپس پیچ های تنظیم را سفت کنید و درب را ببندید. مجددا فرمانی به قفل مقابل برقی ارسال کنید تا از صحت عملکرد آن مطمئن شوید. اخیرا شرکت قفل دیجیتال کلیتک آموزش کاملی را پیرامون "طریقه نصب قفل مقابل برقی درب ضد سرقت" در وب سایت خود به نشانی https://kelitec.ir/ منتشر نموده است که با سرچ آن در گوگل می توانید از این آموزش استفاده نمایید.

سخن پایانی
برای استفاده از قفل مقابل برقی به چند نکته توجه نمایید:
قصد استفاده از مغزی برقی روی چه دری را دارید؟ درب ضد سرقت یا چوبی و فلزی؟
توانایی پرداخت هزینه چه قفل برقی را دارید؟ ایرانی یا خارجی؟
تجربه نصب قفل لادری را دارید یا نیاز به مشاهده آموزش دارید؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار