کد خبر: 1002564
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
معاون وزیر میراث فرهنگی:
تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی از پیگیری‌های این وزارتخانه برای اعطای یارانه مسافرت‌های پساکرونایی به مردم در قالب بنزین سفر، اعتبار سفر و تعطیلات مضاعف خبر داد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از صداوسیما، ولی تیموری در پاسخ به برنامه صبح رادیو گفتگو در خصوص اقدامات برنامه ریزی شده این وزارتخانه برای فضای پساکرونا اظهار کرد: این بحران فاجعه‌ای جهانی و دست هیچ یک از مدیران نبود. اما مهم اینجاست که رو به جلو بنگریم.

این وضعیت تنها متعلق به ایران نیست. صنعت گردشگری با همه ظرفیت‌ها به زودی روی پای خود می‌ایستد و این اتفاقات تلخ که از نیمه دوم سال گذشته آغاز شد را پایان دهد.

بیش از ۲۰۰ کشور و ناحیه در سراسر جهان محدودیت‌های مسافرتی وضع کردند که این محدودیت‌ها، صنعت گردشگری و سفر را به یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های خسارت‌دیده ناشی از بحران ویروس کرونا تبدیل کرده است.

خبر خوش وضعیت سفید

به گفته تیموری کنترل و حالت سفید کرونا در برخی شهر‌ها خبر خوشی برای متولیان صنعت گردشگری است تا کم کم خود را آماده کنند. البته توجه به پروتکل‌های بهداشتی بسیار مهم است و سلامت مردم در وهله نخست اولویتی قرار دارد.

تیموری تاکید کرد فعالان گردشگری باید کم کم آماده خدمت رسانی به مردم باشند و خود را برای یک ماه آتی آماده کنند.

ایران؛ کشوری ایمن

تیموری از برنامه ریزی برای جشنواره و رویداد‌های شاد از طرف وزارت میراث خبر داد و افزود: مردم باید از حالت غم و نگرانی امروزی خارج شوند.
ایران باید به عنوان یک مقصد ایمن و سالم شناسانده شود و به همین منظور با همکاری بخش خصوصی، برای گردشگران بین المللی از ۱۲ کشور برنامه ریزی کردیم.

بسته‌های حمایتی دولت؛ اینبار در سفر

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در عین حال گفت: چشم انداز آینده درباره پایان کرونا مشخص نیست و همین امر، برنامه ریزان را دچار سردرگمی کرده. از دولت قول گرفته ایم تا تعطیلاتی مضاعف را در نظر گیرد و حتی اعتبار سفر در اختیار خانواده‌ها قرار دهد. همچنین در حال پیگیری بنزین سفر هستیم و فقط منتظریم تا این بلای آسمانی تمام شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار