کد خبر: 1002541
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
مصطفی الکاظمی خبر داد
نخست وزیر جدید عراق اعلام کرد که دولت وی به منظور حفظ وحدت و حاکمیت عراق و همچنین تجدید نظر در توافقنامه راهبردی واشنگتن-بغداد، یک ستاد بحران تشکیل می‌دهد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق از تصمیم خود برای تشکیل ستاد بحران جهت انجام گفتگو با طرف آمریکایی خبر داد.

وی شامگاه شنبه پس از برگزاری نخستین نشست هیأت دولت و دیدار جداگانه با سفرای ایران و آمریکا گفت: «تصمیم گرفتیم که یک هسته [ستاد]بحران برای انجام گفتگو با طرف آمریکایی تشکیل دهیم».

وی افزود: «این ستاد در راستای حراست از وحدت و حفظ حاکمیت کشور عراق، با طرف آمریکایی درباره تجدید نظر در توافق راهبردی میان واشنگتن-بغداد گفتگو خواهد کرد».

گفتنی است که پارلمان عراق دی ماه سال گذشته و در واکنش به شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست نیرو‌های تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، خواستار خروج هرچه سریعتر نیرو‌های نظامی خارجی و بالاخص آمریکا از خاک عراق شد و به همین منظور، مصوبه‌ای را در حمایت از دولت این کشور به تصویب رساند که به موجب آن، حضور و مأموریت نیرو‌های خارجی در این کشور پایان می‌یابد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار