کد خبر: 1002474
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
۳ هزار وکیل:
سپری‌شدن نزدیک به ۷۰ سال از آیین‌نامه فرسوده لایحه استقلال وکلا، ابطال مواد متعدد آن و لازمه به‌روز‌رسانی آن در راستای نیاز‌های روز جامعه وکالت، اصلاح آن را اجتناب‌ناپذیر کرده‌است. در همین راستا معاونت حقوقی قوه قضائیه جهت اصلاح این آیین‌نامه از جامعه حقوقی و قضایی کشور نظر‌خواهی به عمل آورده‌است. این اقدام با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: ۳ هزار وکیل دادگستری در نامه‌ای به حجت‌الاسلام رئیسی، ضمن تقدیر و تشکر از تحولات قوه قضائیه از اقدام اخیر معاونت حقوقی این قوه برای اصلاح آیین‌نامه وکالت حمایت کردند.

در بخشی از این نامه خطاب به رئیس قوه قضائیه آمده است: برخورد قاطع و بدون اغماض با مفسدین، اصلاح ساختار قضایی، توجه به خواسته عموم وکلا و کارشناسان رسمی در اصلاح و به روز کردن آیین‌نامه‌های تعرفه حق الزحمه، ساماندهی وضعیت شهادت در محاکم، اعطای گسترده مرخصی به زندانیان و حرکت پرشتاب به سمت دادرسی الکترونیک و تلاش‌های گسترده در احیای حقوق عامه، همه و همه نشان از نگرش فوق‌العاده و توان و اراده استوار جنابعالی در گام دوم انقلاب است.

امضا کنندگان نامه تأکید کرده‌اند: یکی دیگر از برنامه‌های مثبت و ارزشمند دستگاه قضایی، اقدام در جهت اصلاح آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلا می‌باشد که بیش از نیم قرن از تصویب آن گذشته و جوابگوی نیاز‌های فعلی جامعه وکالت نیست و با توجه به تأکید رأی شماره ۶۶ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری بر «ضرورت تدوین آیین‌نامه بر اساس قانون سال ۱۳۷۶» یک تکلیف بر زمین مانده بوده‌است.

۳ هزار وکیل تصریح کرده‌اند: «اگر چه ممکن است برخی به‌رغم دعوت صمیمانه دستگاه قضایی به همفکری و همکاری در جهت هم‌افزایی و هم‌اندیشی، این ورود را مغایر استقلال وکیل و کانون وکلا تلقی کنند، اما عموم وکلای دادگستری با اشراف به شرایط روز، ضرورت این اقدام را کاملاً درک کرده و از آن قاطعانه حمایت می‌نمایند و از حضرتعالی به عنوان سکاندار دستگاه قضایی کشور، نیز تقاضا و انتظار داریم همچون سایر مواردی که دستگاه قضایی نسبت به اصلاح آن اقدام نموده، در این فقره نیز ضمن صیانت از استقلال وکیل و کانون وکلا و با استفاده از نظرات ارسال شده برای معاونت حقوقی قوه قضائیه، با قاطعیت و جلب‌نظر کارشناسان امر اصلاحات لازم را جهت تأمین حقوق عموم وکلای دادگستری و ساماندهی هرچه بهتر وضعیت موجود مبذول فرمایید.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار