کد خبر: 1002405
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
سخنگوی شرکت پخش فراورده‌های نفتی نوشت: براساس آیین‌نامه هیئت دولت، کارت سوخت خودرو‌های دارای شرایط فرسودگی ابطال می‌شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: فاطمه کاهی گفت: به طور کلی براساس آیین‌نامه هیئت دولت خودرو‌های سواری شخصی با عمر ۲۵ سال، سواری دولتی با عمر ۱۵ سال، تاکسی با عمر ۱۰ سال، مینی‌بوس با عمر ۱۵ سال، اتوبوس درون شهری با عمر ۱۰ سال، اتوبوس برون‌شهری با ۱۵ سال، کامیون و کشنده با ۱۵ سال عمر، وانت با ۱۵ سال، موتورسیکلت با ۱۰ سال و سایر وسائل نقلیه با گذشت ۲۵ سال از تاریخ ساخت به عنوان خودروی فرسوده و از رده خارج محسوب می‌شوند.

کدام خودرو‌ها کارت سوخت دریافت نمی‌کنند؟

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور اضافه کرد: همچنین خودرو‌های فرسوده‌ای که از سمت ناجا تائید نشوند هم مشمول در یافت کارت سوخت نیستند و در حال حاضر این تصمیم عدم صدور کارت سوخت به خودرو‌های فرسوده که از سال ۱۳۸۸ تاکنون در جریان است، تمام وسائل نقلیه‌ای که شامل این قانون می‌شوند، امکان برخورداری از کارت سوخت را ندارند و باید از سهمیه آزاد بنزین استفاده کنند.

کاهی همچنین در خصوص مالکان موتورسیکلت‌ها با سن بالای ۱۰ سال و خودرو‌هایی با سن بالای ۲۵ سال، گفت: طبق قانون به این وسایل نقلیه به علت فرسودگی، سهمیه بنزین تعلق نمی‌گیرد؛ در صورتی که در این زمینه نیز، تصمیم جدیدی اتخاذ شود، ما مجری قانون هستیم و هرنوع تصمیم جدید را اطلاع رسانی می‌کنیم.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار