کد خبر: 1002399
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه بر اساس اطلاعات رسیده سهامداران عدالت تاکنون کد بورسی برای ۳۵ میلیون سهامدار عدالت صادر شده، گفت: ارزش شرکت‌های بورسی سهام عدالت به بیش از ۴۹۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: حسن قالیباف اصل امروز به همراه رئیس سازمان خصوصی‌سازی و مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در نشست خبری ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت در وزارت اقتصاد گفت: سهام عدالت که از سال ۸۵ به حدود ۵۰ میلیون ایرانی واگذار شده، سهام مربوط به ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی است که امروزه بعد از ۱۴ سال ارزش روز شرکت‌های بورسی این سهام ۴۹۰ هزار میلیارد تومان شده و به زودی با ورود این شرکت‌ها به بورس این حجم از سرمایه به سهام بورسی قابل معامله و شناور بازار اضافه می‌شود.

وی هم چنین گفت: همه سهامداران عدالت به خاطر ۱۳ شرکت غیر بورسی سرمایه پذیر عدالت سهامدار ۳۰ شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت می‌شوند که این شرکت‌ها نیز یک ماه بعد از تعیین تکلیف نحوه آزادسازی سهام عدالت الزاما باید وارد بورس شوند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حال حاضر کل کد‌های معاملاتی بازار سرمایه ۱۲ میلیون نفر است که با اضافه شدن حدود ۵۰ میلیون سهامدار عدالت بازار سرمایه بسیار فراگیر می‌شود و حجم فعالیت‌های بازار اضافه می‌شود.

 مهلت انتخاب شیوه مدیریت سهام تمدید نمی‌شود

همچنین علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی در این جلسه گفت: سهام عدالت که از سال ۸۵ بر اساس ابلاغ مقام معظم رهبری در راستای اجرای عدالت و گسترش سهامداری در بین مردم کشور به ۶ دهک کم درآمد اختصاص یافت که برای دو دهک مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی با ۵۰ درصد تخفیف ارائه شد.

به گفته صالح بعد از ۱۴ سال سهام عدالت یک میلیون تومانی سال ۸۵ برای دو دهک تخفیف‌دار یک میلیون تومان آزاد شد و برای بقیه مردم ۴۹۲ هزار تومان و ۳۳۲ هزار تومان آزاد شد که دلیل آن این است که عده‌ای از سهامداران در یک مقطعی سود ۴۰ هزار تومانی دریافت کرده بودند.

به گفته وی از تاریخ ابلاغیه مقام معظم رهبری برای آزاد سازی سهام عدالت مردم به مدت یک ماه فرصت دارند که شیوه مدیریت مستقیم یا غیر مستقیم سهام عدالت خود را در سامانه سهام عدالت انتخاب کنند که البته از آن تاریخ ۱۰ روز گذشته و تنها ۲۰ روز تا ساعت ۲۴ هشتم خرداد ماه مانده که بعد از آن این مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

 مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت شد

هم چنین خالصی مسؤول روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت در وزارت اقتصاد تشکیل شده و آقای فهیمی مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به عنوان سخنگوی این ستاد از امروز انتخاب شده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار