کد خبر: 1002145
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
هشدار درباره از بین رفتن سرمایه‌ ‌ اجتماعی شهرداری و شورای شهر
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز ضمن انتقاد از عدم برخورد با ماموران متخلف شهرداری گفت: نباید اجازه بدهیم تا وجهه شهرداری با حضور چند نفر خراب شود.

فریدون بابایی‌اقدم در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: موضوع ساخت و ساز غیرمجاز مشکلی پیچیده است که ما در این خصوص به‌دنبال شناسایی مقصر و مجرم نبوده و تنها در پی جلوگیری از افزایش مشکلات شهری هستیم.

وی با بیان اینکه باید در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز عملیاتی‌تر اقدام کنیم، افزود: تا به امروز از فعالیت خود نتیجه‌ای نگرفته‌ایم ولی برای اصلاح این روند تغییر در ساختار سازمانی شهرداری و ادغام چند معاونت، ایجاد پلیس ساختمان، شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات ساختمانی و...  را پیشنهاد کرده‌ایم.

بابایی‌اقدم ادامه داد: تلاش اصلی ما باید بازدارندگی ساخت و ساز غیرمجاز باشد و در این بین بحث عدم ارائه خدمات نمی‌تواند زیاد مؤثر باشد، چراکه افراد بی‌بضاعت متوسل به برخی نهادها یا خود شورا می‌شوند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز بر لزوم  ایجاد کمیته انضباطی اشاره کرد و افزود: تاکنون گزارشی در ارتباط با کم‌کاری افراد در حوزه ساخت و ساز ندیده‌ام در حالی که نباید اجازه دهیم چهره  شهرداری با اقدامات ناپسند چند نفر خدشه‌دار شود.

علیرضا اسکویی مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز به ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت پرداخت.

فریدون بابایی‌اقدم در این خصوص ضمن ناقص خواندن برخی از بخش‌های این گزارش گفت: بیشترین میزان گلایه شهروندان از بخش ساخت و سازهای غیر‌مجاز به گوش ما می رسد.

وی با اشاره به عدم استحکام بنا در میان ساخت و سازهای غیرمجاز در تبریز متذکر شد: برخی از روستاها و شهرستان‌های اطراف تبریز استحکام بیشتری نسبت به ساختمان غیرمجاز ساخته شده در تبریز دارند.

بابایی‌اقدم با بیان اینکه بزرگترین خدمت ما به شهر جلوگیری از زایش جدید ساختمان است، تصریح کرد: به‌عنوان سیاستگذار شهر باید در ابتدا مانع از ساخت و ساز غیرمجاز شده و سپس برای ساختمان‌های احداث شده چاره بیندیشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز بسیار پیچیده است، یادآور شد: در برخی موارد شهروندان به‌دلیل عدم تمکن مالی اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز می‌کنند و این بین با حضور در شهرداری خواستار صدور اجازه برای وصل شدن گاز و برق و آب برای قابل سکونت شدن منزل خود هستند.

وی، بازدارندگی برای ساخت و سازهای غیرمجاز را یکی از اصلی‌ترین راه‌های مقابله با این مشکل خواند و افزود: بخش قابل توجهی از ساخت و سازها بدون نظارت در حال اجراست.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز ضمن انتقاد از عدم برخورد با ماموران متخلف شهرداری خاطرنشان کرد: نباید اجازه بدهیم تا وجهه شهرداری با حضور چند نفر خراب شود.

وی ادامه داد: شهرداری یک نهاد خدمات‌رسان است و نباید اجازه دهیم تا سرمایه اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز توسط این افراد خدشه‌دار شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر