کد خبر: 1002133
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
معاون مالی – اقتصادی شهرداری اصفهان:
مرتضی طهرانی، با اشاره به ارائه تخفیف های پلکانی شهرداری به متقاضیان اخذ پروانه ساختمان و دریافت گواهی پایان کار در قالب بسته های اهدایی در سال 99 گفت: طبق لایحه مصوب شورای شهر این اقدام به منظور کمک و مساعدت به شهروندان و متقاضیان ساخت و ساز انجام می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، معاون مالی – اقتصادی شهرداری اصفهان  اظهار داشت : شهرداری اصفهان  حدود دو هفته پیش با ارسال لایحه ای دو فوریتی به شورای شهر خواستار کمک به شهروندان برای دریافت پروانه ساختمانی و گواهی پایان کار با ارائه تخفیف شد. با توجه به اینکه شهروندان در روزهای پایانی سال گذشته به دلیل شیوع کرونا نتوانستند از فرصت موجود برای دریافت پروانه و پایان کار استفاده کنند این لایحه می تواند، به عنوان یک بسته تشویقی برای رونق ساخت و ساز به کمک صنعت ساختمان سازی در شهر بیاید.   

در همین رابطه مرتضی طهرانی، معاون مالی – اقتصادی شهرداری اصفهان گفت: بر این اساس و با تصویب شورای شهر به افرادی که تا ۱۵ خردادماه اقدام به پرداخت عوارض خود کنند، به میزان ۱۰۰ درصد مبلغ رشد ردیف دفترچه ارزش افزوده تجاری و تراکم مسکونی سال 99 نسبت به سال 98 تخفیف داده خواهد شد. 

وی ادامه داد: این میزان اهداء از ۱۶ خردادماه تا ۱۵ مردادماه، ۵۰ درصد، از ۱۶ مردادماه تا ۱۵ مهرماه ۴۰ درصد، از ۱۶ مهرماه تا ۱۵ آذرماه ۳۰ درصد، از ۱۶ آذرماه تا ۱۵ بهمن‌ ۲۰ درصد و از ۱۶ بهمن‌ تا پایان اسفند ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۸ خواهد بود. به این معنا که متقاضیانی که تا 15 خردادماه برای دریافت پروانه ساختمانی اقدام کنند، طبق تعرفه های سال 98 با آنها محاسبه خواهد شد.    

طیف تخفیف 25 تا 50 درصدی به متقاضیان گواهی عدم خلاف و پایان کار

معاون مالی – اقتصادی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه البته این مساعدت ‌ها مربوط به پرداخت نقدی است، گفت: بنابر این لایحه، در مورد عوارض عدم خلاف و پایان کار نیز اگر تا پایان خردادماه پرداخت شود،۵۰ درصد از قیمت تراکم مسکونی و ارزش افزوده تجاری محاسبه می شود که به صورت ۲۰ درصد اهدایی نقدی و ۳۰ درصد اهدایی خواهد بود.

وی افزود: در صورت دریافت گواهی عدم خلاف و پایان کار تا پایان تیرماه، ۴۰ درصد قیمت تراکم مسکونی و ارزش افزوده تجاری محاسبه می شود که ۲۰ درصد آن اهدایی نقدی و ۲۰ درصد دیگر اهدایی خواهد بود.

طهرانی ادامه داد: همچنین میزان اهداء در صورت پرداخت تا پایان مردادماه ۳۰ درصد قیمت تراکم مسکونی و ارزش افزوده تجاری محاسبه می شود که ۲۰ درصد اهدایی نقدی و ۱۰ درصد اهدایی خواهد بود.

وی افزود: همچنین در صورت پرداخت تا پایان شهریورماه ۲۵ درصد قیمت تراکم مسکونی و ارزش افزوده تجاری محاسبه می شود که ۲۰ درصد اهدایی نقدی و ۵ درصد اهدایی خواهد بود.

معاون مالی – اقتصادی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت شهری اصفهان در دو سال اخیر برای رونق صنعت ساخت و ساز توانست سرمایه گذاران را به شهر برگرداند، ادامه داد: طی این مدت طرح های تشویقی و بسته های متفاوتی را در زمان های مختلف به شهروندان ارائه کردیم و در بسته جدید هم که به تصویب شورای شهر رسید، به افرادی که در اسفندماه نتوانستند از فرصت خود برای دریافت پروانه ساختمانی استفاده کنند، تخفیف های پلکانی ارائه می شود.

امسال شهروندان خوش حساب، تخفیف بیشتری از شهرداری می گیرند

همچنین، علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای شهر اصفهان در خصوص این لایحه آن را اقدامی برد – برد برای شهروندان و شهرداری عنوان و اظهار کرد: این کار می تواند برای ساخت و ساز در شهر ایجاد انگیزه کرده و همچنین کسری بودجه شهرداری را جبران کند. 

وی ادامه داد: لایحه تخفیف پلکانی به پروانه ساختمانی و پایان کار، سبب پرداخت به موقع عوارض شهری نیز می شود و مشکلی که همواره در پرداخت های پایان سال عوارض وجود داشت، برطرف خواهد شد.

رئیس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: بر اساس بسته تشویقی ساخت و ساز، شهروندانی که زودتر عوارض خود را پرداخت کنند از تخفیف بیشتر برای پروانه ساخت و پایان کار می توانند استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه همه شهرداران مناطق باید بر اساس مفاد لایحه بسته تشویقی ساخت و ساز نسبت به صدور پروانه اقدام کنند، گفت: این کار از بروز تخلف و فساد در فرآیند صدور پروانه و قیمت های توافقی جلوگیری می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر