کد خبر: 1002108
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
ترکیب پیشنهادی دولت جدید عراق در جلسه بامداد امروز پنجشنبه پارلمان این کشور به رای گذاشته شد و نامزد‌های تصاحب کرسی‌های وزارت کشور و دفاع هم رای اعتماد گرفتند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: جلسه پارلمان عراق به منظور رای‌گیری درباره نامزد‌های پیشنهادی مصطفی الکاظمی برای تصاحب کرسی‌های وزارتی دولت جدید عراق در نخستین ساعت از بامداد امروز پنجشنبه به وقت عراق و پس از چند ساعت تاخیر با حضور ۲۶۶ نماینده آغاز شد.

قبل از رای گیری درباره اعضای کابینه الکاظمی، سند برنامه دولت الکاظمی به رای نمایندگان گذاشته و تصویب شد.

اعضای پارلمان عراق در رای گیری درباره ترکیب کابینه پیشنهادی الکاظمی به «عبدالامیر علاوی» به عنوان وزیر دارایی، «جمعه عناد» وزیر دفاع، «عثمان الغانمی» وزیر کشور رای مثبت دادند.

«نبیل کاظم عبدالصاحب» هم وزیر آموزش عالی و «علی حسن محمد عباس» وزیر برق شد.

«خالد نجم بتال» وزیر برنامه ریزی و «نازلین محمد» وزیر مسکن شد.

«عدنان درجال» وزیر ورزش و جوانان، «منهل عزیز» وزیر صنایع، «ارکان شهاب» وزیر مخابرات و «عادل حاشوش» وزیر کار هم رای اعتماد گرفتند.

«مهدی رشید جاسم» وزیر منابع آبی و «حمید مخلف» وزیر آموزش و پرورش هم از دیگر وزرایی بودند که امشب نام آن‌ها در لیست وزرای تایید شده از سوی پارلمان قرار گرفت.

در همین حال «هشام صالح داود» نامزد تصاحب کرسی وزیر فرهنگ، «اسماعیل عبدالرضا اللامی» وزیر کشاورزی، «ثناء حکمت ناصر» وزیر مهاجرت، «عبدالرحمن مصطفی» وزیر دادگستری و «نوار نصیف جاسم» نامزد وزارت بازرگانی در کابینه الکاظمی در اخذ رای اعتماد از نمایندگان ناکام ماندند.

پارلمان عراق رای گیری درباره نامزد‌های وزیران خارجه و نفت عراق را به زمانی دیگر موکول کرد.

الکاظمی در نخستین اظهارات خود پس از پایان جلسه پارلمان عراق و رای اعتماد گرفتن کابینه او، گفت: «امروز پارلمان محترم به دولت من رای اعتماد داد. به همراه تیم محترم وزرا به طور جدی برای کسب اعتماد و حمایت ملتمان تلاش خواهم کرد. از همه کسانی که از ما حمایت کردند سپاس گزارم و امیدوارم که گروه‌های سیاسی همگی برای مقابله با چالش‌های دشوار با یکدیگر متحد شوند. خط مشی ما حاکمیت عراق، امنیت، ثبات و شکوفایی آن است».

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق هم پس از تصویب کابینه الکاظمی با صدور پیامی این موفقیت را به او تبریک گفت و تاکید کرد: «ما مرحله سختی را در تاریخ عراق پشت سر گذاشتیم».

رئیس جمهور عراق ۲۱ فروردین بعد از ناکامی و انصراف «عدنان الزُرفی»، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه که از ائتلاف العبادی بود، مصطفی الکاظمی، رئیس استخبارات عراق (اطلاعات) را برای تشکیل کابینه مکلف کرده بود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار