کد خبر: 1002027
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: اقدام هیأت رئیسه در عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز صد درصد برخلاف آیین نامه است و انتظار داریم در یکی دو هفته آینده این گزارش برای قرائت در دستورکار جلسات علنی مجلس قرار گیرد.
سرویس سیاسی جوان‌آنلاین: محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی، گفت: گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز ۳ سال است که به هیأت رئیسه ارسال شده، اما قرائت نمی‌شود.

وی افزود: گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز وقتی به هیأت رئیسه ارسال می‌شود طبق آیین نامه باید در صحن قرائت شود و این اقدام هیأت رئیسه در عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز صد درصد برخلاف آیین نامه است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: یکی از اهداف مهم گزارش‌های تحقیق و تفحص اطلاع مردم از کم و کیف این کار است و ما انتظار داریم هیأت رئیسه در یکی دو هفته آینده این گزارش را در دستورکار صحن قرار دهد.

پورمختار خاطرنشان کرد: هر طرح تحقیق و تفحصی با رأی اکثر نمایندگان در صحن و موافقت آن‌ها کلید می‌خورد، پس این گزارش در واقع با رأی واثق و مورد حمایت اکثریت نمایندگان همراه است.

وی در پایان گفت: گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز طبق آیین نامه باید در صحن قرائت شود و در مواردی که تخلف صورت گرفته موضوع به قوه قضائیه ارجاع شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار