کد خبر: 1001975
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‎شرقی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در مدیریت بحران‌ها، گفت: در ماه‌ها و هفته‌های اخیر شاهد فعالیت‌های بسیار خوب دستگاه تعلیم و تربیت و معلمان بودیم که با وجود شرایط سخت اجازه ندادند مشعل علم‌آموزی و تربیت دانش‌آموزان خاموش شود.

دکتر محمدرضا پورمحمدی  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه  معلمان در رفع مشکلات مختلف جامعه، گفت: ثمره درخت تنومند تعلیم و تربیت در طول زمان، بهتر و بیشتر خواهد شد، چنانکه در کنترل بیماری کرونا شاهد نقش آفرینی موثر مدافعان سلامت هستیم که تربیت یافتگان معلمان فداکار هستند.

وی اظهار داشت: در سایه همین تلاش‌هاست که به رغم دشمنی‌های استکبار جهانی با ملت ایران، تحسین و اعجاب سازمان‌های بین‌المللی از عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مدیریت و مقابله با کرونا برانگیخته شده است. 

پورمحمدی خاطرنشان کرد: در سایه تلاش‌ها و مجاهدت‌های بزرگمردانی همچون شهید مطهری که معلمی را اشتعال می‌دانست نه اشتغال، شاهد به ثمر نشستن بیش از پیش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در کشور هستیم.

وی با اشاره به توجه بیشتر نسبت به علم و آموزش در طود سال‌های پس از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: باید نسبت به مقوله علم و آموزش، نگرش سرمایه‌گذاری داشت نه نگرش مصرفی. هرچند اقدامات بسیار مطلوبی در این زمینه توسط دستگاه تعلیم و تربیت انجام شده ولی باید بهتر و بیشتر از گذشته استمرار یابد.

وی آموزش و فرهنگ را از مهم‌ترین ایدئولوژی‌های مورد توجه در جامعه قلمداد کرد و ادامه داد: افتخار می‌کنیم پیرو مکتب و آیینی هستیم که آموزش و پرورش در آن به عنوان یکی از اعتقادات مسلم و پذیرفته شده محسوب شده و محدود به زمان خاص نیست.

استاندار آذربایجان شرقی، فرهنگیان و معلمان را پیشگامان تغییر و تحول در جامعه و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت دانست و بر تلاش همه‌جانبه برای رفع مشکلات این قشر تاکید کرد.


وی همچنین با اشاره به آخرین تعریف یونسکو از «سواد» و شاخص‌های سیزده گانه آن، گفت: توانایی تغییر، جدیدترین تعریف سازمان جهانی یونسکو از مقوله «سواد» است که به جرات می‌توان معلمان را اصلی‌ترین مصادیق این تعریف در جامعه دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم تشکیل مدرسه مجازی، شبکه شاد و طرح معلم یاران را مصداق زایش فرصت ها از دل بحران و سختی ها دانست و گفت: قشر زحمت کش کادر درمانی و قشر فرهنگی در این روزهای بحران کرونا از جان مایه گذاشتند.
جعفر پاشایی با بیان اینکه در هفته معلم در سطح استان از ۱۳۳نفر از معلمان و سه خانواده شهید تجلیل شد، افزود: رویکرد اصلی دستگاه تعلیم و تربیت استان توجه ویژه به بازنشستگان، گسترش و توسعه بیمه های عمرو پس انداز و افزایش انگیزه در معلمان است.

در این آیین، از هفت معلم برتر و منتخب استان به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم توسط استاندار آذربایجان شرقی تجلیل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر