کد خبر: 1001870
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
وزارت میراث و فرهنگ سلطنت عمان به منظور حفظ و صیانت از میراث این کشور، خنجر عمانی را به عنوان میراث ناملموس در فهرست جهانی یونسکو ثبت می‌کند.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين:  وزارت میراث و فرهنگ سلطنت عمان که در نظر دارد تا خنجر را به عنوان میراث ناملموس ثبت جهانی کند، از جایی در این زمینه جدی‌تر شد که امارات در تازه‌ترین اقدام دستبرد تاریخی علیه عمان زد و با انتشار اخبار و ویدئو‌های رسمی در رسانه‌های این کشور، خنجر را به عنوان نمادی از تاریخ و میراث خود معرفی کرد.

ابراهیم بن سیف بنی عرابه رئیس بخش صیانت از میراث فرهنگی غیر مادی وزارت میراث و فرهنگ عمان در مصاحبه با خبرگزاری عمان با اشاره به تلاش این کشور از سال ۲۰۱۷ میلادی برای ثبت خنجر عمان در فهرست جهانی یونسکو گفت: پرونده خنجر عمان، اکنون در بخش کارشناسی قراردارد و باید در جلسه آینده این سازمان که در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ در جاماییکا برگزار می‌شود؛ در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

خنجر بخشی از میراث فرهنگی کشور‌های جنوبی شبه جزیره عرب مانند عمان، یمن و عربستان سعودی در طول دوره‌های تاریخی است و معمولاً در کشور‌های شمالی شبه جزیره عرب از نوعی قداره دسته کوتاه استفاده می‌کردند.

خنجر عمانی در مقایسه با خنجر‌های موجود در کشور‌های عربی تفاوت دارد، اما از دیرباز تاکنون به عنوان جزئی از لباس سنتی و رسمی این کشور در مناسبت‌های رسمی، اجتماعی و ملی مورد استفاده قرارگرفته‌است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی وزارت تجارت و بازرگانی عمان دستورالعملی درباره ساخت، اندازه و نوع خنجر صادر کرده تا سازندگان را نسبت به حفظ کیفیت آن ترغیب کند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار