کد خبر: 1001784
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه واشنگتن در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران راه به جایی نمی‌برد، گفت که اگر این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح شود، ایران پاسخ قاطعی خواهد داد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در ادامه اقدامات واشنگتن برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، قانونگذاران امریکایی با ارسال نامه‌ای به مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور از این اقدام حمایت کردند. سید عباس موسوی روز دو شنبه در پاسخ به سؤالی درباره تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران با استفاده از قطعنامه ۲۲۳۱ گفت: «در این خصوص اعلام موضع کردیم. برجام دستاورد‌های مختلفی داشته که رفع تحریم‌های تسلیحاتی یکی دیگر از دستاورد‌های برجام بوده است. امریکا با خروج غیرقانونی خود خواسته تمام دستاورد‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی برجام را از بین ببرد و به خیال خود فکر می‌کند که می‌تواند چنین کند.»‌موسوی تصریح کرد: «مواضع شرکای برجامی درباره تلاش امریکا برای تمدید تسلیحاتی علیه ایران نیز قابل توجه است. در تماس با این کشور‌ها هستیم و بعد از سرو صدای امریکایی‌ها به همه شرکا در برجام اعلام کردیم این موضوعی نیست که ایران از کنار آن به راحتی بگذرد و تا الان این رایزنی‌ها و گفتگو‌ها ادامه داشته و امریکایی‌ها بر تلاش خود مصر هستند و کمی به تلاش‌های‌شان افزوده‌اند، ولی احساس می‌کنیم راه به جایی نمی‌برند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: «امریکایی‌ها سعی کردند با خروج خود به دستاورد‌های برجام ضربه بزنند و بعد از خروج مانع بقیه دستاورد‌ها شوند از جمله بحث تحریم تسلیحاتی ایران است. اگر بخواهند این قضیه انجام نشود و منافع ایران تأمین نشود، طبیعتاً ایران واکنش قاطعی خواهد داشت و آن وقت ایران تدابیری که اندیشیده را اتخاذ خواهد کرد.»

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توئیتری با انتقاد از این اقدام نوشت: «وقتی اولین بار شنیدم که ایالات متحده در نظر دارد به منظور از بین بردن توافق [هسته‌ای]ایران، خود را مشارکت‌کننده برجام اعلام کند، فکر کردم که این یک شوخی زشت است. البته ثابت شد که اقدامی زشت است، اما شوخی نیست و حالا یک سیاست رسمی [امریکا]است. برای بدبین‌بودن هیچ حدی وجود ندارد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار