کد خبر: 1001729
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸

بعضی از شغل ها هستند که به خاطر ظرافت و جزئیاتی که دارند، در صورت بروز خطا امکان دارد که به دیگران آسیب وارد کنند. موضوع زمانی حساس تر می شود که این آسیب به جان مشتری ها یا مراجعه کنندگان وارد شود. اینجاست که طبق قانون، جبران خسارت وارد شده در قالب دیه، با شخصی است که مسئول شناخته می شود. یکی از این مشاغل که حرفه آن ها حساس بوده و سهل انگاری یا خطای سهوی ناشی از این شغل جان مردم را تهدید می کند، پرسنل کادر درمان هستند. پزشکان و پیراپزشکان چون روند درمان یک بیمار را زیر نظر دارند، امکان دارد که سهواً اشتباهی انجام دهند که منجر به نقص عضو یا فوت بیمار شود. اینجاست که می بایست بر اساس قانون، با پرداخت دیه، خسارت وارد شده را جبران کنند.

پزشکان و پرستاران هم بیمه می شوند

از طرفی تعداد مراجعه کنندگان به برخی از پزشکان یا تعداد افرادی که یک پرستار در طول مدت زمان مشخص با آن ها سر و کار دارد انقدر زیاد است که احتمال بروز خطا را بالاتر هم می برد. بنابراین لازم است که پزشکان و پرستاران عزیز به این موضوع توجه ویژه داشته باشند، چرا که این گونه حوادث، بعد از وقوع از نظر مالی بسیار زیان بار خواهد بود.

در این زمینه خوشبختانه راهکاری در صنعت بیمه اندیشیده شده است. سالهاست که بیمه نامه ای تدوین شده است به نام بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان که دقیقاً همین مسئولیت را تحت پوشش قرار می دهد. و حتی اگر بیماری تا سه یا چهار سال بعد از عمل جراحی یا روند درمان به پزشک مراجعه کرده و بابت اشتباه صورت گرفته شکایت کند و کمیسیون پزشکی قضایی مربوطه، این شکایت را تأیید کند، باز هم بیمه مسئولیت جبران خسارت خواهد کرد و بر اساس رأی دادگاه، غرامت فوت یا نقص عضو را پرداخت می کند.

بیمه مسئولیت پزشکان چطور محاسبه می شود؟

پزشکان و پرستاران معمولاً در این بیمه نامه به چهار یا پنج دسته شغلی از کم ریسک تا پر ریسک تقسیم بندی می شوند و هر دسته نرخ مشخصی دارد که در سرمایه انتخاب شده که همان حداکثر مبلغ غرامت فوت و نقص عضو قابل پرداخت است، ضرب می شود. در نهایت در صورتی که رزیدنت یا دانشجوی پزشکی و پرستاری باشید، درصدی به عنوان اضافه نرخ به آن افزوده می شود. همچنین دو نوع تخفیف هم در این نوع بیمه مسئولیت وجود دارد، یک تخفیف مربوط به عدم خسارت در سالهای گذشته است که بین شرکت های بیمه منتقل هم می شود، و تخفیف دوم هم مربوط به خرید بیمه مسئولیت پزشکان به صورت گروهی است که بسته به تعداد بیمه نامه ها تخفیفاتی لحاظ می شود. و در نهایت مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ حق بیمه نهایی اضافه می شود.

بیمه پزشکان را از کجا تهیه کنم؟

مرحله اول انتخاب شرکت بیمه مناسب برای خرید بیمه نامه است. در این بین شرکت بیمه سامان، که یک شرکت بیمه خصوصی و خوشنام در صنعت بیمه است طی این سالها توانسته در زمینه بیمه های مسئولیت به خوبی خسارت ها را پوشش داده و رضایت بیمه گذاران را جلب کند. بنابراین شما می توانید از خدمات بیمه سامان استفاده کنید. همچنین بیمه سامان طی این سالها با کسب رتبه یک توانگری مالی از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در زمینه تأمین مالی خسارت هم از پشتوانه خوبی برخوردار است. شما برای استعلام قیمت، مشاوره در زمینه مقایسه نرخ و شرایط بیمه نامه و در نهایت خرید بیمه مسئولیت پزشکان می توانید با نمایندگی بیمه سامان تهران مراجعه کرده و یا به صورت تلفنی این بیمه نامه را سفارش دهید و از طریق پست یا پیک تحویل بگیرید.

نمایندگی های بیمه سامان به صورت حرفه ای، امکان یادآوری تمدید این بیمه نامه را هم به صورت تلفنی و هم از طریق پیامک انجام می دهند. این امکان با توجه به مشغله فراوان پزشکان عزیز، یک مزیت مهم محسوب می شود تا حتی یک روز هم فاصله بین بیمه نامه های قبلی و بعدی نباشد.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هادی شفتیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
1
خدایی باید این نظام پزشکی یه بیمه رایگان برای همه پزشکان و پرستاران بگیره. توی این شرایطی که کرونا برای پرستارا و پزشکا به وجود آورد، حقشون اینه که رسیدگی بیشتری بهشون بشه. واقعاً از جون و دل مایه گذاشتن. خیلی هاشون از بیمارستان اصلاً خونه نمیرفتن که خدای نکرده بیمار نشده باشن و به دیگران منتقل نکنن. یا اینکه شیفت های اضافی هم سر کار بودن تا بتونن کمبود نیرو رو جبران کنن. خدا قوت به همه کادر درمان که با اینهمه فداکاری مردم رو شرمنده خودشون کردن. واقعاً هم باید ازشون حمایت خیلی خوبی بشه.
هادی نیک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
پزشکان و پرستاران خدایی خیلی زحمت می کشن. به نظرم بی انصافیه که بخوای ازشون شکایت کنی. البته این به دیدگاه ما هم برمیگرده که فکر میکنیم که وقتی مریض رو بردیم دکتر حتماً باید خوب بشه. خیلی عوامل بستگی داره به اینکه یه مریض خوب بشه. هر چند که بعضی از پرستاران و پزشکان هم هستن که به کارشون اونطور که باید و شاید اهمیت نمیدن و حسابی برای خودشون و بیمارستان دردسر درست می کنن.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار