کد خبر: 1001710
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
کی روش مدتهاست از فوتبال ایران رفته، اما در‌های دعوا را باز گذاشته و به رغم اینکه وی با کلمبیا قرار داد دارد و در کلمبیا بر خلاف ایران حتی در دوران کرونا هم اجازه ندادند از این کشور تکان بخورد دلش با ایران است. دلش با روز‌های خوشی است که هر روز یک بهانه‌ای در می‌آورد یک بند جدید به قراردادش اضافه می‌کرد تا پول‌های بیشتری گیرش بیاید.
مرضیه رضاسلطانی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: کی روش در مدت نزدیک به ۷ سال حضور در ایران تنها با یک مربی ایرانی توانست همکاری کند و او هم مارکار آقاجانیان بود که طفلکی فقط وقتی کیروش در ایران نبود به تماشای بازی‌های لیگ فوتبال می‌آمد تا به اصطلاح گزارشش را به کی روش بدهد.
در حقیقت سرکاری هم بود و برای خالی نبودن عریضه کی روش با مارکار دوست داشتنی کار می‌کرد و، چون مارکار شخصیتی منحصر بفرد هم دارد کی روش کمتر به خود اجازه می‌داد سربه سر وی بگذارد.
اما تمام دوستان دوران بچگی اش را در هر نقطه از دنیا که یک شب هم با هر کدامشان یک نوشابه خورده بود را طی این مدت ۷ سال به عناوین مختلف به کادر فنی تیم ملی اضافه کرد و برای هر کدام حق و حقوقی جداگانه نوشت.
چنان هم محکم کاری کرده بود که اول پول لشکر ۱۸ نفره اش را فدراسیون میداد بعد طلب خود کی روش را.
عجیب اینکه تعدادی از بازیکنان تیم ملی هم پس از خط خوردن از اردوی تیم ملی علنا گفتند که اگر کی روش توصیه می‌کرد به فلان تیم خارجی برویم و نمی‌رفتیم دیگه به تیم ملی دعوت نمی‌شدیم. شجاع خلیل زاده و دو سه شایسته دیگر هم به همین دلایل به جام جهانی نرفتند.
بماند... اکنون فدراسیون فوتبال پرونده کی روش را به دادگاه بین المللی ورزش برده است.
کی روش در پاسخ به این پرونده چنان محکم و بعضا با نگاه تمسخر آمیز صحبت کرده که انگار درگیر یک دعوایی شده که طرف حساب او چند تا بچه دبستانی هستند.
بازهم بر این باوریم که هنوز عده ایی از داخل خود فدراسیون و وزارت ورزش با کی روش در ارتباط هستند، چون سود و منافع هردو طرف در ادامه همکاری مجدد است.
کی روش یک دهم آنچه که ایران به او می‌داد هم از کلمبیایی‌ها نمی‌تواند بگیرد ضمن اینکه آنجا سایه اش را هم نگذاشتند با خودش ببرد واز طرفی یک عده را در ایران داشت و دارد که که برایش حسابی کار می‌کردند و او هم به خوبی به این عده می‌رسید.
یک باند بزرگ متشکل از افرادی در وزارت ورزش –فدراسیون فوتبال –رسانه‌های مکتوب و تصویری و دیجیتال. این‌ها با هماهنگی یکدیگر اولا از کی روش یک بت ساخته بودند که او می‌توانست با همه غیر از مقامات ارشد نظام درگیر شود و ثانیا اینجا چنان آزادی عمل داشت که حتی نوع لباس تیم ملی را باید کی روش انتخاب می‌کرد.
جعفری نماینده آل اشپورت را در جریان جام ملت‌های ۲۰۱۹ در امارات گفت وقتی کی روش با لباس‌های آل اشپورت مخالفت کرد به او زنگ زدم و گفت باید ۳۰۰ هزار دلار به من بدهید. در نهایت دعوتش کردم دفترمان در دوبی و یکصدهزار دلار دادیم و از فردای آن روز او با لباس آل اشپورت به تمرین تیم ملی آمد!
واقعا این خیانتی بود که مجموعه‌ای در فدراسیون و برخی رسانه‌ها به منافع ملی کردند و کی روش تاجایی دست و بالش باز بود که برای مترجمش به اندازه یک بازیکن لیگ برتر امتیاز و قرارداد می‌بست. برای سایر امور شخصی اش نیز همینطور!
یعنی آقا اگر موردی شخصی هم داشت باید از محل فدراسیون پرداخت می‌شد وقتی هم اعتراضی می‌کردیم و می‌نوشتیم می‌گفتند که بخاطر موقعیت حساس تیم ملی سکوت کنید...
کی روش آخرین کلامش این است: از بابت مربی تیم ملی که آوردند تحت فشار هستند برای همین با بردن پرونده من به دادگاه ورزش دارند ذهن مردم را از تیم ملی دور می‌کنند، اما فقط می‌گویم پولتان را دور نریزید، چون نتیجه ایی نمی‌گیرید!
این دیالگو یک خبرنگار خارجی با کی روش را بخوانید:
سلام کارلوس عزیز.
آیا شنیدی که فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد علیه تو در دادگاه cas شکایت کند؟
پیامی برای آن‌ها داری؟
من از یک خبرنگار این سوال را دریافت کردم و پاسخم را برای آن‌ها ارسال کرد.
دبیرکلی فعلی فدراسیون فوتبال ایران، آقای مهدی محمدنبی یکی از بالاترین اعضای هیات رییسه به همراه علی کفاشیان بیشتر از هشت سال قبل اولین توافق قراردادی من با فدراسیون فوتبال را پذیرفتند و امضا کردند.
متاسفانه وقتی شما با افرادی بدون صداقت، شخصیت و اصول اخلاقی مواجه می‌شوید، نمی‌توانید چیز دیگری توقع داشته باشید. ولی دادگاه cas از آن وسایلی نیست که رییس قبلی فدراسیون فوتبال ایران در گذشته از آن استفاده کرد تا ایجاد ترس کند یا مردم به خصوص بازیکنان و کارمندانش را بترساند.
هزینه کردن زمان و پول در دادگاه cas با پرونده علیه کارلوس کی‌روش تنها راهی است که آن‌ها انتخاب کردند تا توجهات طرفداران تیم ملی را از مشکلات واقعی که آن‌ها باید بررسی کنند، دور کنند؛ همچون قرارداد با مربی اخیر تیم ملی!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار