کد خبر: 1001614
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
رسانه‌های عراقی از توافق نهایی گروه‌های سیاسی برای رای اعتماد به کابینه مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت جدید در جلسه روز سه شنبه پارلمان عراق خبر دادند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: گروه‌های سیاسی عراق توافق کردند که در جلسه روز سه شنبه به کابینه مصطفی الکاظمی رای اعتماد بدهند.

این توافق بعد از آن حاصل شد که «مصطفی الکاظمی» اسامی برخی وزرای کابینه (وزرای خارجه، دفاع و کشور) را که مورد بحث و اعتراض برخی از جریان‌های سیاسی قرار گرفته بود تغییر داد.

پیش از این رئیس فراکسیون الفتح در پارلمان عراق گفته بود: مصطفی الکاظمی نخست وزیر مامور تشکیل دولت به رایزنی خود برای جایگزین کردن برخی نامزد‌ها که با مخالفت تشکل‌های سیاسی روبرو شده‌اند، ادامه می‌دهد.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که بین هادی عامری، مقتدا صدر، عمار حکیم و حیدر العبادی نیز توافق حاصل شده که به کابینه الکاظمی رای اعتماد بدهند.

بر اساس این گزارش، گروه‌های کُرد و سنی رسما به الکاظمی اعلام کردند به همراه دیگر جریان‌های سیاسی (ائتلاف فتح به ریاست هادی عامری، جریان صدر به رهبری مقتدی صدر، عمار حکیم رئیس جریان حکمت و حیدر العبادی رئیس جریان النصر) در جلسه روز سه شنبه رای اعتماد به کابینه حضور خواهند یافت.

فراکسیون ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی و الوطنیه به رهبری ایاد علاوی و سند همچنان به کابینه الکاظمی معترض هستند و تاکید کردند که در جلسه رای اعتماد به کابینه وی حضور نخواهند داشت.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار