کد خبر: 1001534
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
تلاش اصلاح‌طلبان برای مؤثر نشان دادن زیارت حرم‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام در شیوع کرونا به‌رغم نظر مسئولان وزارت بهداشت ادامه دارد. سید حسین موسوی تبریزی، دبیرکل تشکل اصلاح‌طلب «مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم» در گفتگو با اعتمادآنلاین با حسرت آنکه «ای کاش حرم ائمه و نمازجمعه‌ها زودتر تعطیل می‌شد تا بلکه جلوی شیوع شدید کرونا گرفته شود» گفته است: «حتی اگر خدای ناکرده این مشکل تا ماه‌های آتی هم ماندگار شود، لازم است عزاداری در ماه محرم و روز عاشورا هم تعطیل شود تا مسلمانان در معرض خطر قرار نگیرند».

اصلاح‌طلبان همواره از اینکه ضد دین معرفی شوند، گلایه داشتند و این وصف را تهمت رقبای سیاسی به خود می‌دانستند، اما حالا همه تلاش‌شان معطوف به تعطیلی مراکز دینی است و در مورد تعطیل ماندن سایر مراکز نظری ندارند. از سویی طبق آمار رسمی حرم‌ها عامل بسیار مؤثری در شیوع کرونا نبوده است. گرچه مؤمنان طبق قانون به این تعطیلی تمکین کرده و سلامت جان مردم را طبق توصیه‌های دینی بر هر امر دیگری ارجح می‌دانند. با این حال، استقبال و احساس رضایت خاص اصلاح‌طلبان از تعطیلی مراکز دینی قابل توجیه نیست. همین رسانه‌ای که امروز با سخنان موسوی تبریزی به استقبال تعطیلی مراسم محرم در چهار ماه آینده می‌رود، در روز‌های قبل پیشنهاد بازگشایی سینما‌ها را داده بود. فاضل میبدی، دیگر روحانی اصلاح‌طلب سال گذشته پیشنهاد داده بود عزاداری‌ها یک سال تعطیل شود: «جریانی می‌خواهد با تحریف عاشورا از آن منفعت کسب کند. این نوع عزاداری درست نیست و از مسیر خود خارج شده است. علما باید همگی با هم بیانیه داده و نسبت به این نوع عزاداری‌ها واکنش نشان دهند؛ حتی اگر یک سال هم عزاداری‌ها تعطیل و نوع عزاداری اصلاح شود، بهتر از این است که این مراسم به این شکل ادامه یابد.»

در واقع آنان منتظر فرصت برای تخطئه مراسم‌های دینی مردم هستند؛ کرونا صرفاً یک بهانه است!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
1
خوبست بدانند که در فرانسه یک همایش چند روزه اوانجلیست های بین المللی باعث شیوع کرونا در فرانسه شد ولی هرگز این مورد را بزرگنمایی نکردند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار