کد خبر: 1001464
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن اعلام کرد، تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن و مناطق غیرنظامی آن علی‌رغم آتش‌بس ادعایی، در سایه سکوت شرم‌آور سازمان ملل صورت می‌گیرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ائتلاف سعودی شنبه (دیروز) مرکز گمرکی «عفار» در استان «البیضاء» در مرکز یمن را هدف گرفت که چندین کامیون حامل مواد غذایی در آتش سوخت و چندین نفر نیز مجروح و مفقود شدند.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده یمن و سخنگوی جنبش انصارالله بامداد امروز در توییتی در واکنش به این موضوع نوشت: جنگنده‌های جنایتکار ائتلاف متجاوز با هدف گرفتن وسایل حمل و نقل و زندگی مردم و منافع آن‌ها در منطقه عفار استان بیضاء جنایتی بزرگ مرتکب شدند. این یکی از رسوایی‌های آتش‌بس ادعایی است که حملات به جبهه‌ها و غیر جبهه‌ها (مراکز غیرنظامی) با تبانی و سکوت شرم‌آور سازمان ملل شدت گرفته است.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن هم دیروز در واکنش به این موضوع در توییتر خود نوشت: جنگنده‌های ائتلاف سعودی-آمریکایی تنش را به شیوه‌های متعدد تمدید می‌کنند که از جمله آن‌ها هدف گرفتن مرکز گمرک عفار در استان بیضاء و انجام چندین حمله به آن است و این حملات منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی و نیز سوختن کامیون‌های حامل کالا بوده است. اقدامات هجومی و انجام کشتار، برجسته‌ترین عنوان جنایتکارانه طی سال‌های تجاوز به یمن است.

وی ادامه داد، ائتلاف سعودی و آمریکایی به جای ادامه حملات هوایی و زمینی به یمن باید تمام وقت به مقابله با ویروس کرونا بپردازد؛ بمباران مواد غذایی و کالا در عفار در چارچوب محاصره دو چندان ملت یمن است و جنایت جنگی است.

ائتلاف عربستان سعودی و امارات عربی متحده ۲۱ فروردین از آغاز آتش‌بس یک‌طرفه در یمن خبر داد و مدعی شد که همه حملات هوایی و زمینی «با هدف کمک به تلاش‌ها برای مقابله با کرونا» در یمن متوقف و در صورت استقبال طرف مقابل، این آتش بس قابل تمدید است.

طی این مدت حملات زمینی و هوایی سعودی‌ها که اخیراً متحمل شکست‌های سختی در جبهه مأرب و جبهه الجوف (جنوب عربستان) شدند، تشدید شد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار