کد خبر: 1001413
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۸
مردی که با سوء‌استفاده از اعتبار مردی مرده از کسبه مولوی کلاهبرداری کرده بود سرانجام بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین دوم آذر‌سال گذشته شکایت‌های مشابهی علیه یکی از کسبه خیابان مولوی در شعبه دوازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه‌۱۲ تهران مطرح شد. براساس شکایت‌های مطرح شده مردی به نام حسین مدتی قبل دفتر پخش مواد غذایی در خیابان مولوی اجاره کرده و مقدار زیادی مواد غذایی از کسبه خریده‌بود، اما زمانی که موعد وصول چک‌ها رسیده بود مشخص شده بود که همگی سرقتی است. در حالی که ارزش مالی پرونده ۷۰۰‌میلیون تومان بود پرونده برای بررسی به پایگاه‌هفتم پلیس‌آگاهی تهران فرستاده شد.

اولین تحقیقات کارآگاهان پلیس نشان داد که حسین سال‌۹۴ فوت کرده‌است، بنابراین خیلی زود مشخص شد که مرد فریبکار با جعل هویت مرد فوت شده از فروشندگان کالا کلاهبرداری کرده است. بعد از به دست آمدن این اطلاعات تحقیقات برای شناسایی هویت واقعی متهم به جریان افتاد. مأموران پلیس در تحقیقات فنی خود موفق شدند هویت متهم را که مردی ۴۱‌ساله به نام وحید بود شناسایی کنند. بررسی سوابق وحید نشان از این داشت که او از مجرمان سابقه‌دار است که بار‌ها به اتهام کلاهبرداری در شهرستان‌های اراک و بابل هم بازداشت شده‌است. وقتی تصویر وحید به شاکیان نشان داده شد، وحید را به عنوان مرد فریبکار شناسایی کردند. بعد از شناسایی هویت متهم بود که مخفیگاه وی در حوالی بازار شناسایی و متهم چند روز قبل بازداشت شد. وحید در اولین بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت: من سه‌سال برای مرد فوت شده که حسین نام داشت کار می‌کردم و در آن مدت توانستم در کار خودم مهارت زیادی به دست بیاورم تا اینکه او فوت شد. مدتی قبل بود که تصمیم گرفتم هویت او را جعل کنم و از کسبه کلاهبرداری کنم برای همین دفتر کاری اجاره کردم و با چک‌های سرقتی از کسبه کلاهبرداری کردم تا اینکه بازداشت شدم.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه‌هفتم پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: متهم در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرده و در حال حاضر ارزش مالی پرونده ۷۰۰‌میلیون تومان است. وی گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم در پایگاه‌هفتم پلیس‌آگاهی تهران در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار