کد خبر: 1001202
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
بنابر اعلام یکی از نمایندگان پارلمان عراق، به احتمال زیاد کابینه نخست‌وزیر مکلف در جلسه هفته آینده پارلمان می‌تواند رأی اعتماد بگیرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: عباس الزاملی به شبکه تلویزیونی السومریه گفت که برنامه دولت الکاظمی کوتاه است، اما هدف مورد نظر را برآورده می‌کند. وی افزود: «به‌احتمال زیاد، دولت مصطفی الکاظمی در جلسه‌ای که پارلمان در اواسط هفته آینده برگزار خواهد کرد، رأی اعتماد می‌گیرد. برنامه دولت الکاظمی روی مسائل اساسی از جمله تهیه مقدمات برای برگزاری انتخابات به دور از تأثیرپذیری از اهرم سلاح و پول سیاسی، مسائل مربوط به بخش بهداشتی و بحران اقتصادی متمرکز است.»

وی افزود: «الکاظمی در برنامه خود به موضوع اخراج نیرو‌های بیگانه نپرداخته است چرا که پارلمان و دولت مستعفی عراق عملاً گام‌ها در این زمینه را آغاز کرده‌اند و نیرو‌های زیادی درحال ترک کشورمان هستند، زیرا بقای آن‌ها از نظر مردمی و سیاسی قابل قبول نیست. در صورت تغییر داده‌ها و برگزار نشدن جلسه پارلمان در اواسط هفته آینده، این بدان معنا خواهد بود که روند امور منفی است.»

یک منبع سیاسی آگاه عراقی هم روز جمعه در گفتگو با سایت الاخباریه از قطعی شدن اسامی ۱۹ پست دولت الکاظمی به‌استثنای وزارتخانه‌های کشور و دارایی و نفت خبر داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار