کد خبر: 1001185
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به اینکه مشاغل کم‌خطر تا پایان فروردین بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، گفت: امیدواریم در هفته آینده مبلغ بیمه بیکاری از سوی ستاد مقابله با کرونا نهایی شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، مسعود بابایی با اشاره به اینکه هر کارگری که فقط یک ماه حق بیمه پرداخت کرده و سپس بیکار شده باشد، می‌تواند جهت دریافت بیمه بیکاری اقدام کند، افزود: به دلیل هوشمندبودن سامانه ثبت‌نام، چنانچه کدملی، شماره بیمه و شماره بیمه کارگاه افراد همخوانی و مطابق واقعیت باشد، مشکلی در مسیر ثبت‌نام بیکاران به‌وجود نمی‌آید. تا این لحظه مبنای پرداخت بیمه بیکاری تا پایان فروردین ۹۹ می‌باشد و تمدید حق بیمه به صلاحدید کارگروه متمرکز بر شرایط کرونایی کشور بستگی دارد. مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به اینکه اگر برای نیروی کاری ۳ درصد بیمه بیکاری پرداخت نشده باشد، مشمول بیمه بیکاری نمی‌شود، گفت: افراد بعد از مراجعه به سامانه بیمه بیکاری، بعد از واردکردن کد ملی و کدکارگاه خود اگر مشمول قانون کار نباشند، برایشان پیامی ارسال می‌شود که مشمول بیمه بیکاری نیستند؛ یعنی حق بیمه ۳ درصدی بیمه بیکاری را پرداخت نکرده‌اند. بابایی اظهار داشت: در مرحله اول از میان متقاضیان دریافت بیمه بیکاری که تا ۱۵ فروردین‌ماه ثبت‌نام کرده بودند لیست حدود ۲۷۵ هزار مشمول را به تأمین اجتماعی ارسال کردیم و ۱۸۱ هزار نفر از این تعداد مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

وی افزود: لیست افرادی که تا ۱۵ فروردین‌ماه ثبت‌نام کرده و مشمول دریافت بودند، در اختیار استان‌ها قرار گرفت و آن‌ها نیز به ادارات تأمین اجتماعی ارسال کردند. این ادارات باید تفکیک رسته‌های ۱۰ گانه که مشمول دریافت بینه بیکاری کرونا هستند را انجام دهند.

بابایی با اشاره به اینکه فعلاً سامانه فعال است، کفت: افرادی که از ۱۵ فروردین تا ۳۱ فروردین ماه ثبت‌نام کردند فایل اطلاعاتی آن‌ها در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت تا پالایش اطلاعات از لحاظ نوع بیمه‌پردازی شود و سپس استان‌ها اطلاعات را به اداره کل تأمین اجتماعی ارسال کنند. وی درباره زمان مشمول‌شدن متقاضیان بیمه بیکاری گفت: مشاغل پرخطر تا پایان اردیبهشت بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و مشاغل کم‌خطر که به دستور رئیس‌جمهوری باید فعالیت خود را آغاز کنند، فعلاً تصمیم بر این است که تا پایان فروردین ماه بیمه بیکاری دریافت کنند. اگرچه موارد قانونی را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کردیم، اما شروع پرداخت، مبلغ پرداخت و مدت پرداخت هنوز اعلام نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار