کد خبر: 1001123
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
ترکیه اعلام کرده که طرح استقرار سامانه‌های موشکی اس ۴۰۰ روسیه به صورت موقت متوقف شده است.
سرويس بين الملل جوان آنلاين: سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرده است که برنامه ریزی برای استقرار سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه در ترکیه به صورت موقت به تأخیر افتاده و در حال حاضر این طرح متوقف شده است.

«ابراهیم کالین»، سخنگوی رجب طیب اردوغان علت این تأخیر موقت را شیوع ویروس کرونا عنوان و تاکید کرده این طرح در نهایت به پیش خواهد رفت.

سخنگوی اردوغان که در نشست اینترنتی به میزبانی شورای آتلانتیک حضور داشت، همچنین افزود که رئیس جمهور ترکیه تا کنون در چند نوبت در ارتباط با تمایل آنکارا به خرید سامانه موشکی پاتریوت آمریکا با ترامپ گفتگو کرده است.

توافق در خصوص خرید سامانه اس -۴۰۰ با آنکارا در سپتامبر ۲۰۱۷ میان روسیه و ترکیه بسته شد. ارزش قرارداد ۲.۵ میلیارد دلار است، نیمی از این مبلغ با وام روسی تأمین می‌شود. همچنین از دیگر خریداران اس ۴۰۰ روسیه، دو کشور چین و هند هستند.

در تاریخ ۱۲ ژوئیه، اولین بخش از این محموله اس ۴۰۰، به پایگاه هوایی موری در آنکارا وارد شده است، اما استقرار این سامانه موشکی با مخالفت شدید آمریکا و کشور‌های اروپایی روبرو شده و حتی دولت ترامپ ترکیه را به اعمال تحریم در صورت عملیاتی شدن سامانه موشکی اس ۴۰۰ تهدید کرده است.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
1
سلام. اردوغان کارش مشخص شده ازطرف اسرائیل است و هرگز نباید به او نه اعتماد کرد نه امتیاز داد. نقش اردوغان نفاق انداختن و مشکل تراشی مابین ایران و کشورهای دوست است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار