کد خبر: 1000717
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشته که «استعفای آقای سیدعبدالواحد موسوی‌لاری از عمق به‌سطح آمدن بحرانی بود که از مدت‌ها پیش اصلاح‌طلبان را در خود فرو برده بود... انتخابات دوم اسفند ۹۸ نقطه پایان رسمی اصلاح‌طلبان بود. نه به واسطه آن که بخش قابل‌توجهی از نامزد‌های اصلاح‌طلب تأیید صلاحیت نشدند، بلکه بیشتر به واسطه آن که حتی اگر نامزد‌های این جریان تأییدصلاحیت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالی در آن انتخابات نداشتند. چراکه مشکل اصلی اصلاح‌طلبان آن بود که بیش از دو سال می‌شد بدنه اجتماعی‌شان را از دست داده بودند، اما نمی‌خواستند این واقعیت تلخ را بپذیرند. افول جریان اصلاح‌طلب از بعد از مجلس دهم و تشکیل فراکسیون امید آغاز شد. انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و نحوه عملکرد آقای روحانی در دولت دومش، روند فروپاشی جریان اصلاحات را سرعت بخشید».

زیباکلام در ادامه در مورد انتخابات مجلس اسفند ۹۸ آورده که «همچنان اصلاح‌طلبان با گفتن الفاظ و شعار‌های همیشگی، سعی کردند که وقت را بگذرانند. بخش‌هایی از این جریان که امیدوارانه وارد انتخابات اسفندماه گذشته شدند، تتمه حیثیت اجتماعی این جریان را از میان بردند.»

شاید زیباکلام را به عنوان کسی که توانست به اصلاح‌طلبان بگوید که دلیل باخت در انتخابات عملکرد خود شماست و نه شورای نگهبان، باید تحسین کرد. نگاه واقع‌گرایانه باعث می‌شود تا اصلاح‌طلبان بهتر بتوانند خود را بازیابی کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار