کد خبر: 1000713
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خبر داد:
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از کاهش ۲۱ درصدی ازدواج بین جوانان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد و گفت: این آمار نگران کننده و از رشد منفی برخوردار است.

علی اکبر گروسی با اشاره به کاهش آمار ازدواج بین جوانان، اظهار داشت: این آمار نشان دهنده کاهش علاقه جوانان به تشکیل زندگی مشترک بوده و باید در این خصوص مسئولان چاره اندیشی کنند.

وی افزود: کشوری که درآن نرخ ازوداج کاهش یابد بی تردید اخلاقیات و ارزش های انسانی هم به تدریج رو به زوال خواهد رفت مصداق بارز این موضوع فرهنگ غربی و انحطاط تاسف بار آن است، لذا هم مسولین و هم مردم باید نسبت به این امر بی تفاوت نباشند وتمامی موانع و مشکلات ازدواج جوانان را مرتفع نمایند.

کاهش ۲۳ درصدی میزان طلاق در سال ۹۸

گروسی گفت: برابر آمار اعلامی میزان طلاق در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ با کاهش ۲۳ در صدی مواجه بوده که این خبر خوشحال کننده ای است چرا که طلاق دارای اثرات و تبعات سوء فردی و اجتماعی است و نه تنها زوجین، بلکه فرزندان و جامعه را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: برای اینکه ما جامعه ای سالم داشته باشیم نیازمند این هستیم که فرزندان ما که آینده سازان این مملکت هستند در خانواده ای سالم و پر مهر و به دور از تشویش و اضطراب پرورش یابند تا استعدادهای آنها شکوفا شود.

وی با تاکید بر اینکه کشمکش ها و درگیری های زوجین که در برخی مواقع به طلاق ختم می شود تاثیر روانی منفی بر فرزندان داشته و عواقب ناخوشایندی دارد، گفت: یکی از اثرات مهم طلاق احتمال تبدیل این کودکان به بزهکاران آینده است، توجه به این نکته، اهمیت تلاش برای از هم نگسستن بنیان های خانواده را دو چندان می کند.

گروسی ادامه داد: مسئولان باید از هیچ تلاش در جهت حفظ بنیان های خانواده دریغ نکنند چرا که این امر خود روشی برای پیشگیری از جرایمی که در آینده می تواند توسط فرزندان طلاق صورت گیرد، است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: علت عمده طلاق های صورت گرفته عدم مهارت های زوجین در ارتباط با یکدیگر و زندگی زناشویی می باشد که آموزش مداوم مهارت های زندگی برای فرزندان یکی از راه های پیشگیری از طلاق می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر