کد خبر: 1000163
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
پس از آنکه پرتاب موفق‌آمیز ماهواره نظامی نور، مورد سانسور برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب از جمله شرق قرار گرفت و این پیشرفت بزرگ علمی و دفاعی به صفحه نخست آن‌ها راه نیافت، روزنامه شرق در یادداشتی برای هجمه به این توانمندی دفاعی، ایران را با کره شمالی مقایسه و سپس راه برون رفت از اوضاع اقتصادی را آشتی با امریکا عنوان کرد!

در یادداشت شرق با عنوان «استراتژی بازدارندگی» که «محسن امین زاده» از محکومان فتنه ۸۸ و از مدیران ارشد وزارت خارجه در دولت اصلاحات آن را نوشته، آمده است: «نمایش برتری قدرت نظامی بدون قدرت اقتصادی متناسب، می‌تواند کشور را به وضع مشابه کره شمالی دچار کند؛ وضعیتی که دائماً قدرت نظامی وجه خطرناک و تهدیدکننده کشور را پررنگ می‌کند و فقدان قدرت اقتصادی مؤثر، راه دستیابی ملت ایران را به رفاه ملی و منزلت و اقتدار بین‌المللی می‌بندد».

امین‌زاده در ادامه ادعا کرده: «جایگاه قدرت اقتصادی ایران در جهان به شکل خطرناکی در حال کاهش و تضعیف است. این وضعیت منزلت جهانی ایران را به رغم قدرت نظامی و قدرت منطقه‌ای‌اش، در معرض آسیب جدی قرار داده است... مفهوم نگاه به شرق... بی‌معنا... و تخیلی گمراه‌کننده است... شرط قطعی تحقق مناسبات گسترده و به‌شدت ضروری و مفید با شرق، حل مناقشات ایران با امریکاست... ایران برای روابط اقتصادی با کشور‌های موفق عالم به‌ویژه کشور‌های موفق شرقی... نیازمند خروج از تله تحریم امریکا و تنش‌زدایی با امریکاست». نسخه تنش‌زدایی و آشتی با امریکا در حالی پیچیده می‌شود که دولت برآمده از اصلاحات طی این سال‌ها با شعار تنش زدایی، تعامل و گفتگو با جهان به توافق برجام تن داد و نتیجه آن تعطیلی تأسیسات هسته‌ای، پذیرش تعهدات سنگین از سوی ایران شد و در مقابل دولت امریکا با خروج از برجام به همه تعهدات برجامی خود پشت پا زد و دیگر شرکای اروپایی‌اش هم همان مسیر را دنبال کردند. شرق که اکنون همراستا با رسانه‌های معاند اقدام تحسین برانگیز ایران در پرتاب ماهواره به فضا را به چالش می‌کشد، همان روزنامه‌ای است که تیتر تاریخی «امضای کری تضمین است؛ اطمینان تهران از اجرای برجام» را در کارنامه خود دارد. چندی پیش و پس از اذعان چندین باره مقامات دولتی به بی دستاوردی برجام، مدیرمسئول شرق گفت که ما صرفا برای عبور برجام از سد افکار عمومی، آن را بزک کردیم!

نکته طنز ماجرا اینجاست، جریانی که در فتنه ۸۸ علناٌ و با صدور بیانیه، دشمن را به تشدید تحریم‌ها تشویق کرد و کشور را ماه‌ها دچار آشوب کرده و امروز با برجام، سفره مردم را کوچک کرده و ارزش پول ملی را کاهش داده، ژستِ کارشناس اقتصادی و سیاست خارجی به خود گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار