کد خبر: 1000006
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
با اینکه از دو هفته قبل رزمایش «همدلی و کمک مؤمنانه» در سراسر کشور آغاز شده است، اما روز پنج‌شنبه گذشته (۴ اردیبهشت) به همت بسیج مستضعفین و به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، توزیع ۵/ ۳ میلیون بسته معیشتی در ۱۴ استان در جهت حمایت از خانواده‌های محروم و نیازمند آغاز شد. بر همین اساس به موازات دیگر استان‌ها، ۳۲ هزار بسته معیشتی به همت سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال وبختیاری و ۷۷ هزار بسته نیز در خراسان‌رضوی بوسیله قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین و کمک‌های مردمی آماده و توزیع آن‌ها شروع شد.
محمدرضا هادیلو
سرویس ایران جوان آنلاین: روز پنج‌شنبه گذشته بود که روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین اعلام کرد توزیع ۵/ ۳ میلیون بسته معیشتی در ۱۴ استان کشور آغاز شده است. بسته‌هایی که ارزش ریالی هر یک از آن‌ها حداقل ۳۰۰ هزار تومان تخمین زده شده است. این حرکت عظیم که در آستانه ماه مبارک رمضان به همت بسیجیان، مردم نوع‌دوست و خیران در قالب مرحله اول رزمایش «کمک مؤمنانه» شروع شده است تا عید سعید فطرچند مرحله دیگر خواهد داشت و در هر مرحله از آن خانواده‌های نیازمند و کم‌برخوردار و همچنین آسیب‌دیدگان اقتصادی از کرونا به روش‌های مختلف حمایت می‌شوند. با توجه به ادامه‌دار بودن رزمایش، حالا در کنار ۵۴ هزار پایگاه بسیج در سراسر کشور که آماده دریافت کمک‌های غیر نقدی هستند شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۱۲۱۴۴۸۵۲۰۹ نیز برای واریز کمک‌های نقدی خیران و دیگر آحاد جامعه اعلام شده است.

لبیک به فرمایشات رهبری در چهارمحال و بختیاری

سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری که از زمان ورود کرونا به کشور اقدامات شایان توجهی در جهت حمایت از آسیب‌دیدگان از این بیماری چه از جهت اقتصادی و چه بهداشتی انجام داده است اینبار و در مرحله اول رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه، توزیع ۳۲ هزار بسته معیشتی را در دستور کار قرار داده است. در همین رابطه فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) با بیان اینکه در رزمایش مؤاسات و همدلی مردم و نهاد‌های مختلف استان ۳۲ هزار بسته معیشتی و بهداشتی برای کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان تهیه شده، گفت: «ارزش تقریبی این بسته‌ها بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.» سردار علی‌محمد اکبری ادامه داد: «از نیمه شعبان و با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه شروع شد. بر همین اساس سپاه با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در اختیار دارد اقدامات ارزشمندی انجام داد و با فعال شدن پایگاه‌های بسیج، مساجد و مراکز دیگر، مردم و خیران کمک‌های خودشان را در یک نقطه متمرکز کردند تا بهتر بتوانیم یکی از بزرگ‌ترین محموله‌های حمایتی را آماده توزیع کنیم.» حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری نیز با حضور در مراسم روز پنج‌شنبه که در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار می‌شد، گفت: «همه مردم کشور به فرمایشات مقام معظم رهبری در این رزمایش لبیک گفتند و قطعاً در آینده خاطرات زیبایی از همین فداکاری‌ها و حضور در عرصه‌های کمک به مستضعفان و آسیب‌دیدگان به یادگار می‌ماند.»

توزیع ۷۷ هزار بسته معیشتی در خراسان‌رضوی

در خراسان‌رضوی که کرونا بسیاری از مشاغل و کسب و کار‌ها را مثل دیگر نقاط کشور تحت‌الشعاع قرار داده و به خانواده‌های زیادی آسیب رسانده است، از اواخر سال گذشته اقدامات خوبی در جهت حمایت از این خانواده‌ها آغاز شد به طوریکه تاکنون ۵۳ هزار بسته معیشتی توسط جهادگران استان در میان این خانواده‌ها و هم چنین محرومان و نیازمندان توزیع شده است. اما بعد از فرمایشات رهبری و اجرای رزمایش کمک مؤمنانه، همه کار‌ها با برنامه مشخص‌تری در دستور کار سپاه و بسیج قرار گرفت. بر همین اساس روز پنج‌شنبه گذشته در خراسان‌رضوی هم مرحله اول کمک‌های مردمی در قالب همین رزمایش با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه امام رضا (ع) و دیگر مسئولان شروع شد و براساس آن توزیع ۷۷ هزار بسته معیشتی در دستور کار قرار گرفت. به گفته مسئولان خراسان‌رضوی از مجموع ۱۳۰ هزار بسته‌ای که بخش اول آن در ایام عید توزیع شده و بخش دوم هم در قالب مرحله اول رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه توزیع‌اش آغاز شده است، ۷۰ هزار بسته از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفان و ۶۰ هزار بسته با کمک‌های مردمی و پایگاه‌های بسیج و محلات تأمین شده است. در این استان شناسایی افراد آسیب دیده از کرونا از طریق مساجد و ائمه جماعات انجام می‌شود و به قرارگاه مؤاسات معرفی می‌شوند. تاکنون ۱۰۹ هزار خانواده آسیب‌پذیر که در جمعیت‌های جامعه هدف دستگاه‌های امدادی قرار داشته یا از طرف کرونا به آن‌ها آسیب وارد شده است، شناسایی و اقدامات در جهت حمایت از آن‌ها آغاز شده است. به گفته رئیس بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در خراسان‌رضوی در تمام مناسبات کمک حال و یاور تمامی هموطنان نیازمند بوده و برای مراحل بعدی رزمایش هم ۱۵۰ هزار بسته معیشتی به مناسیت سالروز ولادت حضرت امام‌حسن مجتبی (ع) و عید فطر توزیع خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار