مادری را فرض کنید که به یاد میآورد وقتی بچهاش کوچک بوده، به خاطر مسئلهای بیاهمیت بهسختی تنبیهاش کرده یا کارمندی که بیدلیل همکارش را رنجانده. احساس پشیمانی، حتی وقتی به طور غیرعمد به دیگران آسیب زده باشیم، سراغمان میآید.
این افراد معمولاً به حریم شخصی دیگران احترام نمیگذارند و بهراحتی در حریمهای عاطفی، زمانی، مالی یا فیزیکی دیگران دخالت میکنند. این نوع رفتار باعث ایجاد حس ناامنی و استرس در افراد اطراف میشود.
انیمیشنها شاید در ظاهر فقط یک ابزار سرگرمی به نظر برسند، اما با توجه به ماهیت و قدرت جادویی خود میتوانند تجربیات مختلفی را پیشروی کودکان قرار دهند که به همین سبب نیز در دنیای امروز ساخت آثار فاخر ایرانی بیشازپیش احساس میشود.
گاهی این ناآگاهی باعث میشود رفتارهای نابهجای نوجوان از جانب او عمدی تلقی شده و باعث نزاع در خانواده شود، درحالیکه این رفتارها اقتضای سن نوجوان است. بهعنوانمثال، نیاز به استقلال و اظهارنظر کردن، یکی از نیازهای طبیعی نوجوانان در فرایند رشد اوست. والدین باید از این نیاز آگاهی پیداکرده و به نوجوان اجازه بیان نظراتش را بدهند.
برای زیباکردن باغچه و بالکن خانههایمان در عید از فصل پاییز باید شروع به کاشتن این گلها کرد. کاشت این پیازها ساده بوده و نیاز به تخصص و مهارت خاصی نیست
در روز عرضه اولیه سهام شرکت «کراکس» این سوال در ذهن بسیاری افراد به وجود آمد که «چرا کسی باید چنین کفش زشتی را به پا کند؟»، اما در کمال شگفتی، این برند مسیری را آغاز کرد که از یک ماهیت مسخره زشت تبدیل به یک نماد فرهنگی شد. موفقیت کراکس گواه قدرت نوآوری، بازاریابی هدفمند، گوش شنوا داشتن و تاثیر شبکههای اجتماعی است. در خیلی از کشورها حالا کراکس را همه جا در پای مردم میبینید؛ در کافیشاپ و رستوران، باشگاه، فروشگاه، مطب دکتر و پیادهروی روزانه. به عنوان یک برند، کراکس که در سال ۲۰۰۲ تاسیس شده، الان در موقعیتی قرار گرفته که خیلی از برندهای معروف کفش آرزویش را دارند. درآمد شرکت در سال ۲۰۲۱ به رکورد ۲.۳ میلیارد دلار رسید.