تأملات و نکاتی تاریخی در پاسخ به روزنامه «هم میهن»
برنتابیدن نهضت آزادی از جانب بنده به چه معنی است؟ مگر صاحب این قلم جز بحث فکری و تاریخی با این جریان سیاسی، مسئله دیگری داشته است؟ طبعاً در این مباحثات اگر ثابت شده که مسئول نهضت سخنی خلاف واقع یا ناروا به شخصیتی مانند امام خمینی نسبت داده، وظیفه اخلاقی و حق‌طلبی ایجاب می‌کرد که چنین فعل و رویکردی را بر نتابیم، بنابراین «برنتافتن» به فعل و رویکرد غلط باز می‌گردد و نه چیز دیگر
نظر و گذری بر «امریکا و تجزیه قومی در ایران»
ایران به عنوان کشوری با سابقه تمدنی کم‌نظیر، همواره در گستره سرزمینی خود، با تعدد فرهنگ‌ها و قومیت‌های گوناگون مواجه بوده‌است. وضعیتی که در ادوار مختلف روابط بین‌الملل به مثابه یکی از پایه‌های ثابت راهبرد‌های مشترک بسیاری از دولت‌های سلطه‌گر، در تقابل با ایران مورد استفاده قرار گرفته است
خاطرات سایروس ونس از انقلاب و پس از انقلاب
سایت مرکز اسناد انقلاب‌اسلامی در مقال دیگری، در معرفی ونس آورده است: «سایروس رابرتز ونس در ۲۱‌ژانویه ۱۹۷۷، توسط رئیس‌جمهور جیمی‌کارتر به عنوان وزیر امور خارجه منصوب شد.
«انقلاب اسلامی در شوشتر و گتوند» در آیینه یک اثر نوانتشار
همزمان با آغاز نهضت اسلامی در دهه‌۴۰ به رهبری امام خمینی و روحانیون، رژیم شاه تلاش می‌نمود که اخبار نهضت به اقصی نقاط کشور نرسد و با سانسور رسانه‌ای، درصدد بود که این امر را محقق کند. پس از این برخورد بود که شیوه جدیدی در اطلاع‌رسانی، از طرف مخالفین در پیش گرفته شد و آن رساندن اخبار و پیام‌ها به صورت اعلامیه یا تکثیر نوار سخنرانی و شعار نویسی بود که این روش تا پیروزی انقلاب‌اسلامی مورد استفاده قرار گرفت
تروریست‌هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی سر برآوردند
در جریان نهضت امام‌خمینی احزاب و گروه‌های رقیبی نیز با حکومت پهلوی مبارزه می‌کردند که شاخص‌ترین آن‌ها مارکسیست‌ها با سردمداری حزب توده و بعد‌ها فدائیان خلق بودند
«انقلاب اسلامی در ارومیه»  در آیینه یک پژوهش نو انتشار
«در روز ۲ بهمن نظامیان رژیم پهلوی به همراه گروهی از اوباش اجیرشده، به تظاهرات در خیابان‌ها پرداختند و خود را به مسجد اعظم ارومیه رساندند. آن‌ها درحالی‌که تصاویر آیات عظام را پاره می‌کردند، به شعاردادن علیه انقلابیون پرداختند.
«انقلاب اسلامی در شیراز» در آیینه یک اثر نوانتشار
شیراز از جمله شهر‌های ایران است که مردم ولایتمدار آن از شروع نهضت اسلامی حضرت امام (ره) تا به ثمر رسیدن آن، به رهبری عالمان متعهد و مبارز دینی از جمله مرحوم آیت‌الله محلاتی و شهید آیت‌الله دستغیب به ایفای نقش پرداخته و در طول تاریخ، همواره در صف نخستین مبارزه علیه استبداد و استعمار در کنار روحانیت بوده‌اند که همراهی آن‌ها با عالم مبارز آیت‌الله علی‌اکبر فا‌ل‌اسیری در مواجهه با واقعه‌رژی یکی از این نمونه‌ها می‌باشد. در
سرشت و سرنوشت بنیانگذار گروه فرقان، در آیینه روایت‌ها و تحلیل‌ها
جریانات التقاطی آنگاه که از تفسیر و تأویل اسناد بالا دستی دین سخن به میان می‌آورند، چنته‌ای خالی دارند. تولیدات آنان اگرچه از ادبیات جذاب و به روز بهره می‌جوید، اما به لحاظ دستیابی به گوهر کتاب مقدس پوچ است. مصداق این امر اکبر گودرزی رهبر گروه فرقان است که بدون تحصیل علوم دینی، بر قرآن کریم ۲۰ جلد تفسیر نگاشته بود و بر مبنای همین ذهنیت‌های مندرج، به ترور و آدمکشی روی آورد!
نظر و گذری بر «خاطرات آیت‌الله عبدالله محمدی»
تارنمای ناشر در معرفی این کتاب، به نکات پی آمده اشاره کرده است: «انقلاب اسلامی ایران حاصلِ مجاهدت‌های فراوان مردم این سرزمین از اقشار و اقوام گوناگون است، اما در به ثمر رسیدن این انقلاب، روحانیت نقشی مثال‌زدنی ایفا کرده است، همان‌گونه که در تثبیت و بقای آن تلاش‌های بی‌نظیری مبذول می‌دارد.
«نقش زنان در دوره دفاع‌مقدس»  در آیینه یک اثر نو انتشار
از مهم‌ترین جلوه‌های حضور بانوان ایرانی در دفاع‌مقدس، نقش پشتیبانی و خدماتی آنان و فراهم آوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه‌های جنگ بود. در آغازین روز‌های تهاجم دشمن بعثی، بیشتر این خدمات به صورت خودجوش و کمتر سازمان یافته در مراکزی نظیر مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و ... با مشارکت فعال بانوان صورت می‌گرفت
۲۴