کد خبر: 972106
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر توهمات خود را علیه ایران تکرار کرد و در جمع قانونگذاران صهیونیست، ایران را یک چالش امنیتی بزرگ خواند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در هفته‌های اخیر به هر حربه‌ای متوسل می‌شود تا نمایندگان پارلمان این رژیم را به تشکیل کابینه ائتلافی متقاعد کند، این بار به تهدیدات ادعایی از سوی ایران متوسل شده است. نتانیاهو به تازگی در جمع قانونگذاران صهیونیست میلیون‌ها دلار برای مقابله با ایران تقاضا کرد. به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو در جمع قانونگذاران اسرائیل در کنست، ایران را چالش امنیتی بزرگ خواند. نتانیاهو در سخنان خود در حالی ایران را به حمله به تأسیسات نفتی عربستان متهم کرد که تهران بار‌ها هرگونه دست داشتن در این ماجرا را رد کرده است. نتانیاهو درحالی سرگرم مبارزه با رقبای سیاسی خود برای تشکیل کابینه و در اختیار گرفتن قدرت است که دادستان کل رژیم صهیونیستی هفته گذشته جلسه دادگاه مقدماتی وی را به اتهام رشوه، فساد مالی و سوء استفاده از قدرت به مدت چهار روز به تعویق انداخت. نتانیاهو در ادامه سخنان خود در کنست اظهار داشت، برای نبرد با تهدید‌های فزاینده ایران میلیارد‌ها «شکل» [واحد پول رژیم اسرائیل]بودجه دفاعی نیاز است. نتانیاهو در خصوص ایران مدعی شد: «ما با چالش امنیتی بزرگی مواجه هستیم که هفته به هفته شدت می‌یابد. این مسئله در دو ماه گذشته به ویژه چند هفته اخیر شدت یافته است». این درحالی است که یک مقام نظامی ارشد رژیم صهیونیستی نیز هفته گذشته با اذعان به قدرت و توانمندی نظامی ایران، گفت تل‌آویو به مرحله خطرناکی در تقابل با ایران وارد شده است. سرتیپ درور شالوم، رئیس بخش تحقیقات در رکن اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه احتمال تقابل نظامی اسرائیل با ایران افزایش یافته است، گفت: «ایران دشمنی بسیار پیچیده است». مقامات اسرائیل از نفوذ منطقه‌ای ایران نگران هستند و آن را تهدیدی برای امنیت مرز‌های خود می‌دانند، اما به‌رغم تلاش‌های گسترده نتانیاهو برای مقابله با قدرت منطقه‌ای ایران، محور مقاومت قدرتمندتر از گذشته شده است.

گانتس: نخست‌وزیری را از نتانیاهو می‌گیریم
رئیس ائتلاف آبی و سفید در پی بی‌نتیجه ماندن دیدار روز پنج شنبه بنیامین نتانیاهو با آویگدور لیبرمن، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» و ناتوانی او در تشکیل کابینه ائتلافی، تأکید کرد که سمت نخست‌وزیری را از او خواهد گرفت. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنی گانتس روز شنبه در توئیتی عنوان کرد: «برای اسرائیلی‌ها بهتر است نخست‌وزیری داشته باشند که به فکر آن‌ها باشد نه سرگرم پرونده‌های فسادش و اینکه قادر به اداره کابینه باشد نه اینکه به دلیل فساد در دادگاه حاضر شود؛ نخست‌وزیری که برای توسعه نظام بهداشت و سلامت وقت بگذارد نه اینکه وقت خود را صرف نشستن و گفتگو با وکلایش کند». گانتس خطاب به نتانیاهو گفت: «به دنبال حفظ سمتت نباش، ما آن را از تو می‌گیریم و اسرائیل را به پیش می‌بریم». یائیر لاپید، مرد شماره ۲ حزب آبی و سفید از آمادگی خود برای چشم‌پوشی از توافق نخست‌وزیری چرخشی که با بنی گانتس امضا کرده است، به شرط تشکیل دولت وحدت خبر داده است. لاپید در جریان نشست حزب آبی و سفید گفته بود: «برای من تشکیل دولت وحدت از هر چیزی مهم‌تر است، در غیر این صورت باید به سمت انتخابات حرکت کنیم و اولویت‌ها را تغییر دهیم». از سوی دیگر، منابع صهیونیستی دیروز گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو احتمال اقدام در راستای برگزاری انتخابات مقدماتی سریع در خصوص ریاست حزب لیکود را بررسی می‌کند. به گزارش شبکه الجزیره، این منابع افزودند که هدف از این گام، از بین بردن اوهام تمرد و نافرمانی داخلی در حزب لیکود است که احزاب دیگر اسرائیل آن را آرزو می‌کنند که این مسئله مانع پیوستن آن‌ها به دولت وحدت می‌شود. این منابع به توئیت گدعون ساعر، از اعضای کنست رژیم صهیونیستی با عنوان مرد شماره ۶ لیکود اشاره کردند که نوشته بود من آماده هستم. وی توضیح نداد که آیا تصمیم دارد در انتخابات مقدماتی با نتانیاهو به رقابت بپردازد یا خیر. نتانیاهو درحالی تلاش می‌کند سمت نخست‌وزیری خود را حفظ کند که قرار است به دلیل پرونده‌های فساد محاکمه شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار