کد خبر: 965297
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
هشدار ویژه ایران
ایران درباره وارد کردن رژیم صهیونیستی به ائتلاف دریایی امریکا هشدار داده و گفته که مسئولیت کلیه عواقب این اقدام خطرناک برعهده رژیم امریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی خواهد بود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته که ایران اصل تشکیل ائتلاف دریایی امریکا در منطقه را «تنش‌زا» می‌داند، ولی درباره مشارکت رژیم صهیونیستی در این ائتلاف، به شکلی خاص هشدار داده و گفته است: «مسئولیت کلیه عواقب این اقدام خطرناک برعهده رژیم امریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی خواهد بود.» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی چهار شنبه قبل در جلسه کمیته خارجی و امنیت کنست گفت که اسرائیل در بخش اطلاعاتی و امنیتی ائتلاف دریایی امریکا مشارکت خواهد کرد. وی افزود: این اقدام به وضوح تأمین‌کننده منافع اسرائیل است و به منظور تقویت روابط این رژیم با کشور‌های حاشیه خلیج فارس انجام می‌شود. سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در خصوص عواقب شرکت رژیم صهیونیستی در این ائتلاف هشدار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است اصل این ائتلاف تنش‌زا است و هرگونه حضور احتمالی اسرائیل در این ائتلاف خودخوانده را، که وجود نامشروعش در خاورمیانه اساس ناامنی و بی‌ثباتی است، تهدیدی آشکار علیه امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی خود و عاملی بحران‌آفرین و بی‌ثبات‌ساز در منطقه خلیج فارس تلقی می‌کند.» موسوی گفته که ایران «در چارچوب سیاست بازدارندگی و دفاعی کشور، حق مقابله با این تهدید و دفاع از خود را محفوظ می‌دارد و در عمل به آن در چارچوب سیاست دفاعی کشور، تردیدی ندارد و مسئولیت کلیه عواقب این اقدام خطرناک برعهده رژیم امریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی خواهد بود.» سخنگوی وزارت خارجه هشدار داده است: «برگزارکنندگان، شکل‌دهندگان و اعضای آن را به عنوان عاملین مؤثر در ایجاد تنش و بحران احتمالی آتی ناشی از آن در منطقه تلقی خواهد کرد.»

ائتلاف مرددین
تاکنون آلمان، ژاپن، فرانسه و اسپانیا با درخواست امریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایی مورد نظر امریکا مخالفت کرده‌اند و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز اعلام کرده که هیچ درخواست رسمی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای مشارکت در ائتلاف نظامی در تنگه هرمز و آغاز مأموریت در این منطقه طرح نشده است. با این حال، انگلیس دو شنبه قبل به ائتلاف امریکا پیوست و البته گفت که این اقدام هیچ تأثیری در تلاش این کشور برای حفظ برجام نخواهد گذاشت و کشتی‌های انگلیسی ملزم به نظارت بر تحریم‌های امریکا نیستند. فایننشال‌تایمز نیز در همین چارچوب گزارش کرده که شرکت‌های امنیت دریایی، نیرو‌های محافظ بریتانیایی را که غیرمسلح هستند از خلیج فارس خارج می‌کنند. جان تامسون یکی از پایه‌گذاران شرکت امبری به فایننشال‌تایمز گفت: «ما این سیاست را در پیش گرفته‌ایم که هیچ نیروی محافظ بریتانیایی نباید در خلیج [فارس]باشد. به مشتریان‌مان هم همین توصیه را می‌کنیم. بن استوارت از شرکت «امنیت اموال دریایی و آموزش» به این روزنامه گفت: «ما استفاده از نگهبان‌های بریتانیایی غیرمسلح را به دلیل خطرش توصیه نمی‌کنیم.» اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا نیز با پیوستن نیرو‌های این کشور به ائتلاف دریایی امریکا موافقت کرده، اما گفته که رهبری این ائتلاف به دست واشنگتن نباشد و در صورت درگیری احتمالی میان ایران و امریکا در آب‌های خلیج فارس هیچ حضور و نقشی نخواهد داشت. وی روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت: «من شب گذشته با بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس صحبت کردم و گفتم که با دقت به مشارکت‌مان در این ابتکار که آن را یک «ابتکار بین‌المللی» می‌دانیم نگاه خواهیم کرد.» وی افزود: ما در حال تبادل نظر با واشنگتن و لندن در زمینه نقش استرالیا در این زمینه هستیم. بیزینس اینسایدر درباره موضع استرالیا نوشت: «اصرار موریسون برای چندجانبه خواندن این ائتلاف ناشی از این مسئله است که استرالیا تلاش می‌کند بین این اقدام با عملیات‌هایی که امریکا در افغانستان و عراق به راه انداخت فاصله ایجاد کند.» در رویکردی مشابه، خبرگزاری کیودو به نقل از یک مقام ژاپنی نوشت که دولت شینزو آبه قصد ندارد با مشارکت در ائتلاف دریایی امریکا در خلیج فارس به روابط خود با تهران آسیب بزند و به جای تنگه هرمز به تنگه باب‌المندب کشتی و هواپیمای گشت‌زنی اعزام می‌کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک رای یت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
0
ایران در راستای حفظ امنیت و حاکمیت سرزمینی و دریایی و منافع ملی خود، می بایست هرگونه تهدیدی از سوی دشمنان قسم خورده که در این ائتلاف شرکت نموده اند را جدی گرفته و بدلیل حضور بحران زایی کشوری مانند اسرائیل در منطقه خلیج فارس، ناوگان کشور اخیر را مورد هدف قرار دهد. مین گذاری منطقه، و تعیین معبری برای عبور نفتکشها با کنترل و مشایعت ناوگان جنگی ایرانی از دیگر راهکارهای پیش رو می تواند محسوب گردد. تا انحصار مدیریت ترافیک و رفت و آمد امن در منطقه خلیج فارس، کماکان برای ایران محفوظ بماند. و این ائتلاف را با شکست همراه سازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار