کد خبر: 959973
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه در سه‌ماهه اول امسال ۳‌هزار و ۸۶۳ نفر قربانی تصادف شدند، اعلام کرد که روزانه ۴۱‌نفر در سوانح رانندگی جانشان را از دست می‌دهند.
غلامرضا مسکنی
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، سردار سید کمال هادیان‌فر صبح دیروز در نشست خبری از کشته شدن روزانه ۲۵‌نفر در صحنه تصادفات که حدود ۸‌تا ۹‌نفر از این افراد کودک هستند، خبر داد و گفت: در تحلیل روند جان باختگان تصادفات در دو ماه اخیر مشخص شد ۵۴‌درصد فوت اولیه مربوط به «سرصحنه» تصادف و ۶‌درصد هنگام انتقال به مراکز درمانی و ۳۹‌درصد در مراکز درمانی است که به طور میانگین مرگ روزانه ۴۱‌نفر را شامل می‌شود.
وی همچنین به نقش رانندگان متخلف در تصادفات مرگبار اشاره کرد و گفت: در حوادث مرگبار بهار امسال ۲‌هزار و ۳۶۸‌راننده به عنوان مقصر در تصادفات مرگبار شناخته شده‌اند که باعث مرگ ۳‌هزار و ۸۶۳‌نفر در سه ماهه امسال شدند، یعنی این راننده‌های متخلف سبب مرگ ۶ /۱‌نفر که درصد قابل توجهی از آن کودکان هستند، شدند. وی چهارعامل اصلی وقوع تصادفات را بی‌توجهی به جلو، سرعت غیر‌مجاز، سبقت غیر مجاز و خستگی و خواب‌آلودگی اعلام کرد و گفت: نقش خودرو‌های سواری ۵۹‌درصدی در تصادفات، نقش موتورسیکلت‌ها در تصادفات ۲۷‌درصد است که این رقم به همراه عامل عابرپیاده در برخی استان‌های شمالی عابر به ۸۱ درصد افزایش پیدا می‌کند و همچنین وانت ۷ /۳ درصد، کامیون ۴/۴ درصد و اتوبوس‌های مسافری یک درصد در تصادفات نقش دارند. به گفته رئیس پلیس راهور ناجا ۲۵‌درصد تصادفات بین ساعت‌۱۶ تا ۲۰ و ۲۳‌درصد دیگر نیز حدفاصل ساعت‌۱۲ تا ۱۶ اتفاق می‌افتد. وی در قسمت دیگری از سخنانش برای کاهش سانحه‌های رانندگی از برخورد پلیس با رانندگان متخلف، احضار و برخورد قضایی و ضبط گواهینامه خبر داد و گفت: به تمامی مأموران‌مان ابلاغ کردیم که با تخلفات حادثه ساز بدون اغماض برخورد کنند و خودرو به مدت ۷۲‌ساعت توقیف شود، اما در این میان اگر خودرویی برای بار اول مرتکب تخلف شود و خانواده نیز همراهش باشد خودرواش به شکل ساعتی توقیف می‌شود. سردار هادیانفر با بیان اینکه ۶۴‌هزار گواهینامه رانندگان پرخطر در آستانه ضبط و توقیف قرار دارند، گفت: برای این افراد پیامک صادر شده‌است. همچنین گواهینامه ۵‌هزار و ۲۹‌راننده پرخطر نیز از سوی پلیس ضبط شده است. وی با بیان اینکه خودرو‌های دارای بیش از یک‌میلیون تومان جریمه بر اساس قانون توقیف می‌شوند، گفت: در حال حاضر ۸۱‌هزار و ۷۵‌دستگاه خودرو و بیش از ۷۲‌هزار دستگاه موتورسیکلت به دلیل جریمه بالای یک‌میلیون تومان در پارکینگ‌ها هستند.
در بازدیدی که بنده از پارکینگ‌ها داشتم، متوجه شدم، وسایل‌نقلیه توقیفی به خاطر جریمه بالای یک‌میلیون تومان از نوع خودرو‌های ضعیف بودند. از طرفی هم افرادی که قصد داشتند به صورت تقسیط مبلغ جریمه‌ها را پرداخت کنند با منع قانونی روبه‌رو بودند که پس از رفع این مانع قانونی امکان تقسیط جریمه فراهم شد.
وی درباره شماره‌گذاری خودرو‌ها در سه‌ماهه اخیر نیز متذکر شد: جمع خودرو‌های نوشماره کشور چه خودرو‌های وارداتی و چه خودرو‌های داخل ۶۰‌درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌است، در جمع نقل و انتقال این خودرو‌ها ۶/ ۱ درصد کاهش و در نقل و انتقال و نوشماره موتورسیکلت‌ها ۳۸‌درصد افزایش داشتیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار