کد خبر: 959965
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
با دستور معاون آموزشی وزارت علوم، از این پس چاپ کاغذی پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و گزارش‌های درسی در همه مقاطع و رشته‌ها ممنوع خواهد بود. این اتفاقی خوشایند است که دانشجویان از مدت‌ها قبل انتظار اجرایی‌شدن آن را داشتند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم با ابلاغ بخشنامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از آنان خواست تا از سال تحصیلی آینده نسبت به حذف و ممنوع ساختن چاپ کاغذی پایان‌نامه‌ها و موارد مشابه اقدام کنند. در متن بخشنامه یادشده آمده است: «لازم است تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از سال تحصیلی آینده نسبت به حذف و ممنوع کردن چاپ کاغذی پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، گزارش‌های علمی، گزارش‌های درسی یا تکالیف آموزشی رایج در همه مقاطع و رشته‌ها اقدام کنند.»
ضمن اینکه به گفته معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری «تشخیص موارد استثنا (مصادیقی که امکان نشر الکترونیکی آن وجود ندارد) بر عهده دانشگاه خواهد بود.» آنطور که این وزارتخانه اعلام کرده، «در راستای سیاست‌های دولت، سازمان محیط‌زیست و نیز با عنایت به عزم دستگاه آموزش عالی در کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و دستیابی به اهداف برنامه مدیریت سبز و همچنین با توجه به نقش آموزش عالی در بهینه‌سازی رفتار‌های صحیح در جامعه» تصمیم به اجرای این اقدام گرفته‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار