کد خبر: 959948
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
نظر بازیگر سینما و تلویزیون درباره پویش «صاحبخانه خوب»
در روزگار ما رسانه‌ها عموماً آن چیزی را می‌سازند که بتوانند به‌واسطه آن مخاطب بالا جذب کنند تا واحد بازرگانی‌شان بیشتر بچرخد! یعنی بتوانند جذب آگهی کنند، اما برای ارتقای فرهنگ هم باید کاری کرد.
نوید پارسا
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: بهادر زمانی بازیگر سینما و تلویزیون با بیان این مطلب گفت: از آنجایی که خود مردم در روز کلی مشکل دارند، برای همین رسانه‌ها بیشتر سراغ چیز‌هایی می‌روند که عصبی‌کننده نباشند، ولی مشکل آنجاست که به محض پایان سریال یا اتمام نمایش فیلم، مخاطب می‌ماند و کوهی از مشکلاتی که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها اجاره مسکن است! به هر حال یک جوان حتی اگر ازدواج نکند تا ابد نمی‌تواند کنار والدین زندگی کند. چرا این جوان حتی اگر کار هم داشته باشد، نمی‌تواند هزینه اجاره یک آپارتمان کوچک ۳۰ متری را داشته باشد؟ جز این است که نوعی بی‌نظمی بر بازار املاک ایران حکمفرماست.
بازیگر «تن‌هایی لیلا» می‌گوید: این آشفتگی حاکم بر بازار املاک حل نمی‌شود مگر آنکه به لحاظ فرهنگی جامعه رشد کند، یعنی همه فکر کنند که هموطنانشان مانند عضوی از خانواده‌شان هستند. تلویزیون همان‌طور که بودجه می‌دهد برای تولید ملودرام‌ها و کمدی‌های تکراری بخشی از بودجه‌ها را هم صرف تولید سریال‌های فرهنگساز در زمینه معضلات روز کند.
این بازیگر خاطرنشان کرد: من نمی‌خواهم به مانند برخی منتقدان از رواج لمپنیسم در فیلم‌ها و سریال‌ها بگویم، ولی می‌گویم همانقدر که برای آن نوع نگاه بازاری هزینه می‌شود، مقداری هم برای تولید سریال‌ها و فیلم‌های مؤثر در اصلاح معضلات اجتماعی که یکی از آن‌ها همین سوداگری بازار مسکن است، دست زنند.
بهادر زمانی درباره نقش پویش «صاحبخانه خوب» در اصلاح سوداگری بازار مسکن بیان داشت: باید زمان بگذرد و ببینیم که این پویش چقدر مفید بوده است، ولی همین که بالاخره گروهی جمع شده‌اند و تلاش می‌کنند راهی تازه باز کنند، جای تقدیر دارد و امیدوارم بتوانند مسیری درست را بپیمایند. پویش «صاحبخانه خوب» اگر متکی بشود بر کارکرد فرهنگی و از سیاسی بازی دوری کند قطعاً می‌تواند هم در کوتاه‌مدت و هم در درازمدت اسباب خیر شود. این بازیگر تأکید کرد: رسانه غالب همین رسانه ملی است که از تهران تا شهرستان مخاطب دارد؛ مخاطب شهرستانی هم به اندازه مخاطب تهرانی از این رسانه انتظار دارد که دردهایش را بازتاب دهند. الان درد اجاره بها واقعاً دیگر همه‌گیر شده و تقریباً همه جای ایران بدان دچار است پس باید کوشید که بستر فرهنگی، انصاف و مدارای اجتماعی را به صاحبخانه‌ها آموزش داد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کامیار غفوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
0
اینکه انسانیت در رسانه ها ترویج شود بسیار خوب است ولی اینکه انسانیت را ما فقط از قشر خاصی توقع داشته (مثل همین صاحبخانه ها در پویش صاحبخانه خوب) فکر نمی کنم درست باشد . آیا در کنار پویش صاحبخانه خوب پویش کسبه خوب هم ترویج می شود ؟ آیا پویش کارمند خوب ترویج می شود ؟ آیا پویش پزشک خوب ترویج می شود ؟ آیا پویش مهندس خوب ترویج می شود ؟ ....... می گویند مردم در فشار هستند صاحبخانه ها اجاره را افزایش ندهند . خب کاسب هم نباید قیمت اجناس و خدمات خود را بالاببرد . سال گذشته بنده یک جلد کتاب حدود 100 برگ را سیمی کردم سه هزار تومان . اخیرا دو جلد برابر همین کتاب و یک جلد هم دوبرابر ضخامت این کتاب را در همان محله (نارمک) سیمی کردم سی و هشت هزار تومان . یعنی دستکم با سه برابر قیمت .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار