کد خبر: 959920
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۷
عضو هیئت انتخاب بخش فیلم‌های ویدئویی جشنواره فیلم شهر:
اگر کالای فرهنگی خوب و باکیفیتی بسازیم نباید نگران محل عرضه آن باشیم و الزامی ندارد که فیلم صرفاً در اکران موفق شود، اما کیفیت آثار ویدئویی کاهش پیدا کرده که بخشی از دلایل آن عدم حمایت صدا و سیماست.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: اگر کالای فرهنگی خوب و باکیفیتی بسازیم نباید نگران محل عرضه آن باشیم و الزامی ندارد که فیلم صرفاً در اکران موفق شود، اما کیفیت آثار ویدئویی کاهش پیدا کرده که بخشی از دلایل آن عدم حمایت صدا و سیماست.
مهدی جعفری، کارگردان و فیلمساز سینما که به‌عنوان عضو هیئت انتخاب بخش فیلم‌های ویدئویی جشنواره فیلم شهر در حال بازبینی آثار رسیده به این جشنواره است در گفت‌وگو با تسنیم از نزول کیفیت آثار سینمایی گفت و تصریح کرد: من که به‌تازگی آثار ویدئویی جشنواره شهر را مرور می‌کنم بدون تعارف می‌توانم بگویم که سطح کلی آثار چندان بالا نبود، اما میان این آثار فیلم‌هایی هم بودند که برای آن‌ها زحمت بسیاری کشیده شده و با وسواس زیادی کار شده بود. البته معتقدم تفکیکی میان فیلم بلند سینمایی ویدئویی و سینمایی وجود ندارد، این تفکیک فعلاً به‌خاطر بوروکراسی و روند اداری در صدور پروانه یک فیلم اتفاق می‌افتد، با این حال فکر می‌کنم در همین قالب فیلم بلند ۸۰ یا ۹۰ دقیقه‌ای ویدئویی می‌توان یک فیلم سینمایی خوب ساخت. وی افزود: چیزی که یک فیلم سینمایی را شاخص می‌کند نه بودجه آن است و نه نوع پروانه اعم از ویدئویی یا سینمایی بودن آن. چیزی که یک فیلم سینمایی را شاخص می‌کند، فیلمنامه و ساختار آن فیلم است. بعد از اینکه تلویزیون حمایت خود را از فیلم‌های بلند سینمایی ـ. ویدئویی برداشت، به‌نظر می‌رسد در سال‌های اخیر پدیده فیلم بلند ویدئویی کم‌رمق‌تر و کم‌جان‌تر شده است، با این حال هنوز تلاش‌هایی در حال انجام شدن است. به‌طور کلی سطح آثاری که دیدم چندان بالا و قوی نیست ولی برای آن تعدادی هم که خوب و درخور توجه بود زحمت زیادی کشیده شده که ارزشمند است.

کارگردان فیلم سینمایی «۲۳ نفر» ادامه داد: بعضی از فیلم‌های ویدئویی را که می‌دیدیم احساس می‌کردیم آن فیلمساز به‌جای صرف هزینه و وقت برای یک فیلم ۹۰ دقیقه‌ای ویدئویی، می‌توانست یک فیلم کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای خوب بسازد. در بعضی از آثار گویا نگاه فیلمساز جنبه آموزشی و یادگیری داشت تا اینکه نگاه جدی و حرفه‌ای داشته باشد. مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «به‌وقت شام» درباره نحوه عرضه آثار ویدئویی گفت: پیش از این تلویزیون در این زمینه فعال بود و اکنون هم ممکن است باشد، اما اکنون خوشبختانه نگرانی چندانی برای محل عرضه این گونه آثار وجود ندارد. در حال حاضر بیشتر فیلم‌ها اعم از ویدئویی، انیمیشن، سینمایی کوتاه و مستند از طریق فضای مجازی و اینترنت چه به‌صورت VOD و چه به‌صورت پخش‌کننده‌های دیگر قابل عرضه است. خریدار و پخش‌کننده این فیلم‌ها وجود دارند و نباید نگران عرضه آن بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار