کد خبر: 959853
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب:
هاشم امینی با اشاره به اینکه سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته شرایط بهتری دارد افزود:سد زاینده رودحدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب‌گیری شده است اما هنوز در سطح شهر افت فشارآب و قطعی آب داریم که علت آن عدم اتمام سامانه دوم آبرسانی در استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،هاشم امینی در نشست خبری به مناسبت “هفته صرفه جویی در مصرف آب” اظهار کرد: یکم تا هفتم تیرماه هفته مدیریت در مصرف آب است که به تازگی از آن به عنوان هفته سازگاری با کم آبی یاد می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: در سال ۹۷ در بخش خانگی ۶٫۸ درصد و در بخش غیر خانگی ۷٫۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش مصرف صورت گرفته و در حوزه شرب استان در مجموع ۶٫۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش و مدیریت مصرف رخ داده است.

امینی افزود: با توجه به بارش باران در سال جاری و بهبود وضعیت سد زاینده رود تاکنون حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب سد آبگیری شده است اما هنوز در سطح شهر افت فشار داریم و در حوزه آب شرب دچار مشکل هستیم، علت این بحث عدم اتمام سامانه دوم آبرسانی استان اصفهان است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه سامانه دوم آب رسانی اصفهان باید سال ۸۶ به اتمام می رسید و تحویل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان می شد، تصریح کرد: به دلیل مجوزها و سایر مشکلاتی که نمایندگان مردم اصفهان در مجلس و استاندار اصفهان به آن ها اشاره کرده اند، متأسفانه پروژه به اتمام نرسیده و آب منطقه ایی در حال احداث سد و خطوط آب رسانی است.

وی با تأکید بر اینکه باید هرچه سریعتر سامانه دوم تکمیل شود تا بتوانیم از ظرفیت آن استفاده کنیم، گفت: نگاه به سامانه دوم آبرسانی اصفهان پدافند غیرعامل و مسئله مهم مشکل کمبود آب جمعیت چهار میلیونی در قالب ۱۴ شهرستان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان یادآور شد: رفتار دائمی ما در حوزه مدیریت مصرف کمک می‌کند در اقلیم خشک و نیمه خشک زندگی پایداری داشته باشیم و به جهت اقداماتی که شرکت آب فاضلاب استان اصفهان انجام داده است، در بحث رویداد سازگاری با خشکسالی و کم آبی توانسته است رتبه برتر این رویداد در بخش شرب شهری و روستایی در میان شرکت‌های آب و فاضلاب را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات در حوزه فرهنگ سازی و سازگاری با کم آبی در سه بخش انجام شده است، گفت: اقدامات در راستای فنی، فرهنگی و قانونی صورت گرفت که این اقدامات باعث شد ۶.۹ درصد مصرف کمتر شود و ۲۳ میلیون مترمکعب آب را ذخیره کنیم.

امینی عنوان کرد: اقدامات فنی شامل بخش‌بندی شهرهای مصرف آب شرب اصفهان، هوشمندی سازی شبکه شهری تله  متری، بازچرخانی آب خاکستری، استانی شدن سامانه ۱۲۲ وایجاد ایستگاه آنلاین مدیریت شهردرنقاط مختلف و… است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تأکید بر اینکه خط قرمز در حوزه استفاده از آب زیرزمینی کیفیت است، بیان کرد: امروز حدود یک هزار لیتر بر ثانیه آب اصفهان از چاه‌های حفر شده تأمین می‌شود؛ در عین حال که آب توزیع شده از طریق چاه‌ها چه در شهرها و روستاها مورد تأیید مرکز بهداشت استان قرار دارد، این رقم در برابر منابع دیگر تأمین آب رقم ناچیزی است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: حدود هزار لیتر بر ثانیه از چاه هایی که حفر کردیم آب تامین می کنیم که در مقایسه با حدود ۱۱ هزار لیتر بر ثانیه بسیار ناچیز است.

.وی تصریح کرد: کم شدن پرت آب به دلیل نشت یابی های متعدد در سطح آب آشامیدنی استان بود همچنین ۸۵ کیلومتر اصلاح شبکه آب انجام دادیم و ۶۳۳۷ انشعاب آب را اصلاح و بازسازی کردیم و عملیات نشت یابی شبکه و انشعابات را در شبکه آب آشامیدنی انجام دادیم.

وی ادامه داد: عملیات نشت یابی شبکه آب آشامیدنی شامل ۲۴۶ کیلومتر بود همچنین ۱۳۳۳۷ انشعاب را پیمایش کردیم که ۱۳۰ مورد در شبکه و ۲۱۷ مورد در انشعابات نشت پیدا کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته ۷۰۰ لیتر بر ثانیه آب مجدد به چرخه توزیع بازگردانده شده است، اظها رداشت: تفاهم نامه ای با سازمان نظام مهندسی استان منعقد کردیم تا استفاده از آب خاکستری را در تمام منازل عملیاتی و با طراحی سیستم‌های ویژه این آب ها در فلاش تانک ها استفاده شود..

وی ادامه داد: یکی از گلایه های استان‌های همجوار استفاده صنعت فولاد از آب رودخانه بود، اما امروز باید اعلام کنم خوشبختانه به جهت حضور صنعت فولاد در بخش بازچرخانی آب قراردادی با شرکت فولاد مبارکه منعقد شد تا شبکه فاضلاب را با ظرفیت منابع فولاد در قالب قرارداد بیع ارائه و پساب فاضلاب ۹ شهررا استفاده کنیم.

امینی خاطرنشان کرد: در ذوب آهن اصفهان نیز سال گذشته قراردادی منعقد شد که براساس آن فاضلاب شهرهای ایمان شهر و فولادشهر را واگذار کنیم تا کمتر از منابع آبی استفاده شود.

وی افزود: تغییرات از سال ۸۷ در استان نشان می‌دهد در بخش الگوی مصرف ماهانه  بین ۰ تا ۲۰ میزان ۶۶ درصد مردم بر طبق این الگو بودند که در سال ۱۳۹۷ میزان ۹۰ درصد مردم استان در این الگو قرار گرفته‌اند، مردم اصفهان بر اساس طبقات مصرف ماهانه یک رکورد خوب را در میزان مدیریت مصرف آب ثبت کردند

امینی با اشاره به پروژه‌های در حال انجام ابراز داشت: در حال حاضر پروژه آبرسانی به باغ‌بهاداران در حال انجام است و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، پروژه بعدی آبرسانی به گلشهر و روستاها است که هفته گذشته به بهره‌برداری رسید و پروژه بعدی آبرسانی به شهرستان‌های دهاقان گلشن و روستاها است.

وی بیان کرد: در یکسال گذشته ۲۹۵ کیلومتر لوله‌گذاری آب و ۳۳۱ کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب صورت گرفته، همچنین ۱۲ هزار مترمکعب مخزن در اصفهان به بهره‌برداری رسید و ۷ هزار مخزن دیگر درحال احداث میباشد.

امینی در خصوص نحوه تأمین آب شرب روستایی در کل استان تصریح کرد: در میان یک هزار و ۲۸۶ روستای استان اصفهان ۹۵۳ روستا تحت پوشش آب شرب بهداشتی و سالم و پایدار قرار دارند، از اقدامات دیگر در حوزه روستایی به منظور تأمین پایدار و سالم ایجاد مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی است و اکنون ۴۱ مجتمع روستایی در سطح استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اضافه کرد: از ۴۱ مجتمع روستایی در سطح استان ۱۴ مجتمع و در قالب ۲۱۷ روستا به بهره‌برداری رسیده و ۲۷ مجتمع که شامل ۲۵۷ روستا می‌شود در حال احداث است که تاکنون ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

امینی با اشاره به اجرای سه اقدام در راستای دولت الکترونیک اظهار داشت: به زودی قبض های کاغذ حذف خواهند شد که این اقدام در سه محله آغاز شده است.

به گفته وی سالانه ۸ میلیون برگه قبض در استان توزیع می شود که با راه اندازی درگاه Ussd و ارسال یک شماره شهروندان می توانند قبض قبلی و فعلی همچنین استعلام مورد نیاز خود را دریافت می کنند. سومین طرح کاهش مراجعه شهروندان درقالب درگاه ۱۵۲۲ است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه فضای ما فضای جیره بندی نیست و با مصرف بهینه می توان تابستان را پشت سرگذاشت، گفت: تابستان امسال جیره بندی آب نخواهیم داشت و کیفیت آب نیز به هیچ عنوان تغییر نخواهد کردوخط قرمز آبفا محسوب می‌شوند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار