کد خبر: 959809
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
مصطفی شاه‌کرمی
بی‌بی‌سی چند روز پیش آشکارا اعلام کرد، می‌خواهد برای آموزش و تربیت کودکان ایرانی برنامه مختص کودک و نوجوان راه‌اندازی کند، اما واقعیت این است که سال‌های زیادی است این جنگ شبیخون فرهنگی شروع شده و کشور‌های متخاصم اقدامات هدفمند و ویژه فرهنگی و تربیتی را جهت به انحراف‌کشاندن کودکان و نوجوانان کشور‌های مستقلی مانند ایران و همچنین بستر‌سازی برای ایجاد اعوجاج فکری و سکولاریزه‌کردن نسل آینده انجام می‌دهند.
این اعلام رسمی و علنی قطعاً نباید شوآف فرض شود، چه اینکه بی‌بی‌سی با پشتوانه عملیات فریب و کانالیزه‌کردن ذهن مخاطب با ملغمه‌ای از اخبار درست و نادرست، توانسته است گارد برخی مخاطبان زودباور و از نظر رسانه‌ای کم‌سوادش را بشکند و ذهن، منطق استدلالی آن‌ها را بمباران اطلاعاتی و خبری هدفمند کند. بنابراین اقدام اخیر این شبکه سلطنتی مروج منویات استعماری با دل‌بستن به خلسه خبری مخاطب و تسلیم‌بودن آن‌ها در پذیرش دروغ‌هایش صورت می‌گیرد و امیدوار است با کمک بلاهت همین طیف از مخاطبان مسخ شده، تربیت و تعلیم کودکان آن‌ها را نیز در دست بگیرد. در واقع این شبکه انگلیسی با پوشش ظاهری رسانه‌ای و مدیاگونه به دنبال آموزش نیرو‌های فراسرزمینی و سرباز‌گیری از بین کودکان و نوجوانان دیگر کشور‌ها برای حفظ تاج و تخت ملکه است.
تئوریزه‌کردن اهداف مطلوب و مورد نظر تیم‌های طراح و برنامه‌ریز این کشور‌ها قطعاً با مطالعات و بررسی‌های اولیه‌ای صورت گرفته که توسط تیم‌های میدانی و عملیاتی آن‌ها در جوامع و سرزمین‌هایی در جایگاه محیط آزمایشگاهی و البته ایزوله و تحت کنترل اتفاق می‌افتد. اجرای برخی برنامه‌های مشابه ضدفرهنگی و متباین با ساحت شعائر مذهبی و دینی در کشور‌های افغانستان، عراق و برخی کشور‌های آسیای میانه که اتفاقاً از نظر تمدنی، فرهنگی و دینی اشتراکات و متشابهات قابل احصایی با جمهوری اسلامی ایران دارند از جمله اتفاقات قابل تأمل در این گستره است.
مسئله رشدیافتگی عجیب برخی سایت‌های نمایش و پخش فیلم و سریال‌های خارجی با محتوای مهندسی و حساب‌شده (همانند نتفلیکس) در چندین شکل و شمایل متفاوت از جمله ارائه رایگان، مشمول تخفیف و پرداخت‌های پولی اندک که به صورت قاچاق سازمان‌یافته و هدفمند یا در بستر وب قابل دسترسی هستند، در کشور‌های متناظر ایران اسلامی نیز امری واقعی و البته غیرطبیعی است که دستیابی به مراحل و خط سیر محتوایی و مدیریتی مستور و غامض آن نیاز به بررسی چندجانبه و بیشتر دارد.
استراتژی استحاله جوامع مذهبی مانند جامعه دینی کشور ما که اغلب افعال و تقریر مردم از گذشته‌های دور تا به امروز حاوی رگه‌ها، مؤلفه‌ها و خاستگاه‌های ایدئولوژیکی بوده و هستند که از سوی کشور‌هایی با انگاره‌های استعماری مانند امریکا و رژیم سلطنتی انگلیس به عنوان دستیار اروپایی‌اش امری غیرقابل انکار است.
به کلام دقیق‌تر باید گفت که چنین رویکردی ذیل عنوان دروغین و به بهانه «توسعه یافتگی» با اسم رمز اندلسی‌کردن ایران سال‌هاست که مراحل گوناگونش از سوی عوامل مزدور و خائن به سبک براق بن عمار (از افسران بانفوذ دربار مالک بن عباد حاکم وقت مسلمانان اندلس که با خیانت به مسلمانان و مالک بن عباد در خدمت پاپ واتیکان درآمد و زمینه فروپاشی اندلس را فراهم کرد) در حال اجرا و پیاده‌سازی است. به عنوان مثال از سوی افراد یا جریاناتی که مسئول تئوریزه‌کردن چنین استراتژی‌ای در جامعه ما هستند، این سؤال مطرح می‌شود که چرا در بحث حجاب و دین و مذهب مانند کشور ترکیه عمل نمی‌کنیم؟! در واقع این جریانات به دنبال ارائه نمونه زرورق پیچ شده طرح ورشکسته کشف حجاب رضاخانی هستند و همانطور که قبلاً اشاره شد، این شبکه و دیگر عقول منفصل آن صرفاً به دنبال استمرار و حفظ تاج و تخت ملکه و خانواده سلطنتی هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار