کد خبر: 959803
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
مدیرکل حقوقی سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری می‌گوید: قرار است بخش اول الواح هخامنشی بعد از ارسال ویزای کارمند شیکاگو به امریکا، به ایران بازگردانده شود.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، با وجود آن همه برنامه‌ریزی و حرف و حدیثی که پشت الواح هخامنشی بود، دوشنبه ۳۰اردیبهشت‌ماه محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری در نشست خبری خود با خبرنگاران اعلام کرد که «اوفک» تاکنون فقط مجوز هزار و ۷۸۰ لوح هخامنشی را داده تا به ایران مسترد شود. با اعلام این خبر علاوه بر اعتراض رسمی معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، وکلای سازمان و وزارت امور خارجه نیز پیگیر علت صدور این مجوز با این تعداد اثر هستند.
اما اکنون ابراهیم شقاقی مدیرکل حقوقی سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری به ایسنا می‌گوید: بحث ما این بود که دانشگاه شیکاگو همه الواح را یکجا تحویل بدهد، اما آن‌ها از همان ابتدا قصد داشتند الواح را قسمت به قسمت تحویل دهند، شاید برداشت‌ها از صحبت‌های معاون میراث‌فرهنگی اشتباه بوده است.
وی با تأکید براینکه نهایتاً آنچه اکنون اتفاق افتاده، این است که باید یک بخش از الواح را همراه با یکی از کارمندان شیکاگو بفرستند، بیان می‌کند: در حال هماهنگی مباحث مربوط به ویزا با وزارت امورخارجه هستیم تا این اتفاق رخ دهد، در نامه‌ای به وزارت امور خارجه اعلام کردیم که آن طرف (دانشگاه شیکاگو و فرد همراه با الواح) آماده است، ویزا باید فرستاده شود تا الواح به ایران بیاید. بنابراین زمانی که ویزا آماده و به مقصد فرستاده شود، بخش نخست الواح به ایران مسترد می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار