کد خبر: 959729
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل:
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان اردبیل 40 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محبوب حیدری در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: ما در این سه سال در یک حرکت زیربنایی و گام موثر سعی کردیم تا مطالعات و امکان‌سنجی تمام راه‌های شریانی استان را به انجام برسانیم تا براساس یک برنامه‌ریزی و افق روشن اهداف تعریف شده را تحقق بخشیم.

وی خاطرنشان کرد: 450 کیلومتر مسیر سه راهی صحرا، گرمی و بیله‌سوار و اتصال به پارس‌آباد، سربند و مشگین‌شهر در قالب این مطالعات امکان‌سنجی ردیف اعتباری گرفت تا زمینه اجرایی شدن آن فراهم آید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ما باید در گام اول به این سوال پاسخ می‌دادیم که در حال حاضر در چه موقعیتی قرار داریم و می‌خواهیم به کجا برسیم که بر همین اساس مطالعات امکان‌سنجی راه‌های شریانی استان به انجام رسید تا به دنبال آن تلاش کنیم تا محورهای مواصلاتی اردبیل برای تبدیل به بزرگراه از ردیف اعتباری ویژه بهره‌مند شود.

حیدری افزود: در سال گذشته برای سه محور شریانی استان اردبیل – سرچم، اردبیل – آستارا، رضی به گرمی و گرمی به بیله‌سوار در پیوست قانون بودجه ردیف مشخصی تعریف شد.

وی به برآورد هزار میلیارد تومانی برای احداث بزرگراه اردبیل – سرچم اشاره و تصریح کرد: برای محور مواصلاتی اردبیل – آستارا نیز ردیف ملی تعریف شد تا با برآورد 500 میلیارد تومانی این محور نیز زمینه عملیاتی به خود بگیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه محور موران – گرمی، انگوت و مشگین‌شهر به طول 160 کیلومتر در اولویت اجرا قرار گرفته است، اظهار کرد: امروز تمامی راه‌های مواصلاتی استان در حال تکمیل مطالعات است تا با برخورداری از ردیف اعتباری مصوب در بودجه سالانه طی سال‌های آینده این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

حیدری به افزایش اعتبارات راه‌های استان در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: راه‌های شریانی استان 15 تا 16 میلیارد تومان اعتبار داشت که امسال این رقم به 150 میلیارد تومان افزایش یافته که امیدواریم در تخصیص این اعتبارات نیز به صورت 100 درصد تلاشی جدی را شاهد باشیم.

وی نمونه این افزایش اعتبارات را مربوط به بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر – اهر اعلام و خاطرنشان کرد: دو سال قبل اعتبار این پروژه 2 میلیارد تومان بود که با رشد 12 برابری این رقم به 24 میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت این پروژه اظهار کرد: ما با پیمانکاران توافق کردیم که 40 کیلومتر باقیمانده این پروژه را تا پایان امسال تکمیل کنند که 20 کیلومتر آن در سفر رئیس جمهور افتتاح می‌شود و 20 کیلومتر مابقی نیز تا پایان سال به شرط تخصیص کامل اعتبارات آماده بهره‌برداری خواهد شد.

حیدری به محور رضی – امیرکندی و گرمی – بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: 10 کیلومتر از این محور مواصلاتی در سفر رئیس جمهور افتتاح خواهد شد و در ورودی گرمی نیز 5 کیلومتر از مسیر آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی از واگذاری پروژه مواصلاتی گرمی به بیله‌سوار به پیمانکار خبر داد و گفت: 20 کیلومتر محور پارس‌آباد – سربند نیز که پرتردد و پرحادثه است به پیمانکار واگذار شده و امسال قرار است 7 کیلومتر از این مسیر زیر ترافیک برود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل به محور اردبیل – سرچم و کارهای اجرایی در این مسیر شریانی اشاره کرد و افزود: امسال 12 تا 15 کیلومتر از این محور به زیر ترافیک رفته و 10 کیلومتر نیز تا آخر امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

حیدری بیان کرد: محور اردبیل – آستارا نیز تا تونل و یک کیلومتر بعد از آن مطالعه شده و به زودی در قالب مناقصه به پیمانکار واگذار خواهد شد.

وی پروژه‌های حوزه راه در جنوب استان به ویژه کلور – درام را یادآور شد و تصریح کرد: 37 کیلومتر از این مسیر در محدوده استان اردبیل بوده که با توجه به عملکرد خوب استان بخشی از عملیات اجرایی این مسیر دوباره به استان اردبیل واگذار شده و در کنار آن راه ارتباطی شال – ماجولان – ماسوله، خلخال به اسالم و خلخال به پونل نیز که در توسعه گردشگری منطقه تحول آفرین خواهد بود تا آخر فصل کاری امسال افتتاح شده و یا عملیات احرایی آنها به سرانجام می‌‌رسد.

حیدری به بدهی 150 میلیارد تومانی راه و شهرسازی استان اردبیل به پیمانکاران اشاره کرد و افزود: در سفر رئیس جمهور 40 کیلومتر بزرگراه شامل 20 کیلومتر در محور اردبیل – مشگین‌شهر، 8 کیلومتر در محور رضی به امیرکندی و 12 کیلومتر نیز در مسیر اردبیل – سرچم افتتاح خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر