کد خبر: 959728
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل:
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل گفت: حدود 70 درصد از سرپرستان خانوار تحت حمایت این نهاد سالمند هستند که با پرداخت مستمری و خدمات درمانی و دارویی تلاش می کنیم تا حداقل دغدغه های معیشتی آنها برطرف شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در جلسه بررسی ارائه خدمات حقوقی به مددجویان در اردبیل اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال 282 میلیارد و 880 میلیون ریال مستمری به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل واریز شه که مستمری ماهانه به منظور تأمین بخشی از نیازهای ضروری خانوار تحت حمایت پرداخت می شود تا آنها بتوانند مشکلات خود را به حداقل برسانند.

وی افزود: 38 هزار خانوار مستمری بگیر ماهانه کمک معیشتی خود را از کمیته امداد استان اردبیل دریافت می‌کنند و با پرداخت کمک معیشتی به مددجویان تلاش می کنیم بخشی از نیازهای اساسی را برطرف کرده و زمینه توانمندسازی آنها را فراهم کنیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اردبیل بیان کرد: قبل از رسانیدن مددجویان به خوداتکایی باید مشکلات اساسی آنها رفع شود تا خانوار تحت حمایت در مسیر توانمندسازی با مشکلات خاصی روبه رو نشوند که هدف اصلی در پرداخت مستمری ایجاد گشایش در مسائل و گرفتاری مددجویان است تا آنها با آسودگی خاطر به سمت خوداتکایی گام بردارند.

حسین‌نژاد گفت: با توجه به افزایش مستمری پرداختی و به دلیل حجم نیازهای اساسی مددجویان نیاز مبرم به یاری خیران و نیکوکاران داریم تا پاسخگوی مشکلات آنها باشیم.

وی با بیان اینکه در کنار پرداخت مستمری به خانوارهای تحت حمایت، می کوشیم با ارائه آموزش های فنی و تخصصی مسیر آنها را برای دستیابی به استقلال اقتصادی هموار کنیم، اظهار کرد: تلاش داریم با حمایت های خیران اردبیلی بتوانیم نقش مضاعفی را در حل مسائل و گرفتاری های اساسی خانوار تحت حمایت ایفا کنیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: حدود 70 درصد از سرپرستان خانوار تحت حمایت این نهاد سالمند هستند و افراد بالای 60 سال تحت حمایت به دلیل ازکارافتادگی و بیماری توانایی انجام کار و هیچ گونه فعالیتی را ندارند که با پرداخت مستمری و خدمات درمانی و دارویی تلاش می کنیم تا حداقل دغدغه های معیشتی آنها برطرف شود.

حسین‌نژاد با بیان اینکه توانمندسازی خانوار تحت حمایت یکی از رویکردهای مهم این نهاد در امر خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر جامعه است، گفت: با شناسایی استعدادهای مددجویان تحت حمایت درصدد هستیم شغل مناسب و پایدار را برای آنها ایجاد کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر