کد خبر: 959698
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
جزییاتی از انتشار جدیدترین رتبه‌بندی علمی
براساس جدیدترین رتبه‌بندی سایمگو، ایران در سال ۲۰۱۸ به مقام نخست تولیدات علمی در رشته مهندسی هوا فضا در سطح کشور‌های آسیای غربی رسیده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: جدیدترین رتبه‌بندی سایمگو برای سال ۲۰۱۸ منتشر شده و تحلیل اعداد و ارقام آن نشان می‌دهد ایران در سال ۲۰۱۸، به مقام نخست تولیدات علمی در رشته مهندسی هوا فضا در سطح کشور‌های آسیای غربی رسیده است.

سایمگو یکی از جدیدترین و جامع‌ترین نظام‌های رتبه‌بندی پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش‌محور در جهان است.

اخیراً این نظام رتبه‌بندی دو شاخص جدید عملکردی (نمایه تخصصی و میزان تعالی) را به ۴ شاخص قبلی برای ارزیابی دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه‌ها افزوده است.

در تصویر زیر صدرنشینی ایران در مهندسی هوا فضا را مشاهده می‌کنید:


بررسی‌های منتشر شده در مجله «SCImago Journal & Country Rank» نشان می‌دهد ایران با تعداد ۴۸۶ مقاله در زمینه مهندسی هوا فضا در رتبه نخست و ترکیه با یک اختلاف چشمگیر در رتبه بعد و در مقام دوم قرار گرفته است.

بر اساس آنچه که این رتبه‌بندی منتشر کرده، رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربستان سعودی، مصر، عراق، امارات متحده عربی، اردن، عمان، لبنان، قطر، کویت، سرزمین اشغالی و سوریه در جایگاه‌های بعد از ایران و ترکیه قرار گرفته‌اند.

از میان ۴۸۶ مقاله منتشر شده محققان ایرانی، ۴۴۱ مقاله قابل استناد بوده است؛ در حالی که ترکیه به عنوان کشوری که مقام دوم را کسب کرده، در این زمینه تنها ۲۸۳ مقاله تولید کرده که از این تعداد تنها ۲۵۹ مقاله قابل استناد بوده است؛ همین وضعیت برای کشور‌هایی که بعد از ایران در جدول قرار گرفته‌اند نیز صدق می‌کند.

دانشمندان رژیم صهیونیستی با ارائه کمتر از ۵۰ درصد مقالاتی که محققان ایرانی تولید و منتشر کرده‌اند، جایگاه سوم جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

آمار‌ها بیانگر آن است که محققان رژیم صهیونیستی ۲۱۰ مقاله، عربستان سعودی ۱۲۷ مقاله، مصر ۱۲۱ مقاله، عراق ۵۹ مقاله، امارات متحده عربی ۴۳ مقاله، اردن ۳۷ مقاله، عمان ۱۴ مقاله، لبنان ۱۲ مقاله، قطر ۱۱ مقاله، کویت ۵ مقاله، سرزمین اشغالی ۲ مقاله و سوریه تنها یک مقاله در زمینه مهندسی هوا فضا تولید و منتشر کرده‌اند.

ایران در یک بررسی کلی‌تر میان ۱۵۵ کشور جهان، جایگاه سیزدهم جهان را به خود اختصاص داده و صدرنشین کشور‌های جهان، دانشمندان چینی هستند.

دانشمندان چینی با تولید و ارائه ۹۳۱۰ مقاله در زمینه مهندسی هوا فضا مقام نخست جهان را در میان ۱۵۵ کشور به خود اختصاص داده‌اند؛ از تمام مقالاتی که توسط چین در رشته مهندسی هوا فضا تولید شده ۸۸۷۰ مقاله قابل استناد بوده است.

بر اساس جدولی که سایمگو منتشر کرده کشور‌های آمریکا، هند، انگلیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه، روسیه، ژاپن، کانادا، کره‌جنوبی و استرالیا قبل از ایران و کشور‌های برزیل، اوکراین، هلند، اسپانیا، لهستان، ترکیه، سوئد، بلژیک، پاکستان، سنگاپور، رژیم صهیونیستی و کشور‌های تایوان، هنگ‌کنگ، مالزی، تونس، مجارستان، جمهوری چک، سوئیس، ویتنام، فنلاند، عربستان سعودی، مصر، پرتغال، دانمارک، رومانی، نروژ، آسیا، استرالیا، اندونزی، یونان، تایلند، آفریقای جنوبی، اسلواکی، مکزیک، عراق، الجزایر، نیوزلند، ایرلند، امارات متحده عربی، صربستان، اردن، آرژانتین، کلمبیا و نیجریه به ترتیب در رتبه‌های بعد از ایران قرار گرفته‌اند.

آمریکا به عنوان دومین کشور در تولیدات علمی مهندسی هوا فضا، ۶۵۹۶ مقاله تولید و منتشر کرده که از این تعداد ۶ هزار و ۲۶۸ مقاله قابل استناد بوده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار