کد خبر: 959653
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
شمارش معکوس برای بسته‌شدن پرونده پنجاه و یکمین آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها آغاز شده است. به طوری که ۱۰ روز دیگر کنکور ۹۸ هم به خاطره‌ها می‌پیوندد. بر این اساس اخبار کنکوری رسانه‌ها جدی‌تر شده است.
نفیسه ابراهیم‌زاده‌انتظام
سرویس جامعه جوان آنلاین: اگرچه کنکور دیگر آن یال و کوپال سابق را ندارد، با این حال هنوز خیلی از نوجوانان کشور مسیر آینده زندگی‌شان را به این آزمون و نتیجه آن گره زده‌اند. به هر رو فاز اجرایی آزمون سراسری امسال از روزگذشته و با انتشار اطلاعیه مربوط به زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آغاز شده و پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه، جمعه ۱۴ تیرماه با برگزاری این آزمون در پنج گروه آموزشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی تمام می‌شود.
این روز‌ها برای یک میلیون و اندی نوجوان کشور و خانواده‌هایشان روز‌های نتیجه‌گیری از زحمات دوران تحصیل‌شان است. اگرچه کنکور دوپینگی اصالت فرآیند سنجش و پذیرش دانشجو را خدشه‌دار کرده و به نفع جیب عده‌ای سودجو از یک ارزیابی صلاحیت‌های آموزشی و مهارتی به گردنه‌گیر عمر نوجوانان تغییر صورت داده، با این وجود قرار است دانش‌آموزانی از فیلتر کنکور عبور کنند که خوب درس خوانده‌اند و به سرفصل‌های آموزشی سال‌های پایانی تحصیل مسلط‌تر هستند.
از طرف دیگر مؤسسات کنکوری اینقدر به داوطلبان القا کرده‌اند که یک تست می‌تواند نتیجه آزمون و سرنوشت داوطلب را تغییر دهد که روز‌های منتهی به برگزاری آزمون به جای رسیدن به آرامش، به ماراتن بازخوانی و دوره و یاد‌گرفتن یک تست بیشتر تبدیل شده‌اند.
علاوه بر اینکه هر خبر مربوط به کنکور یعنی نزدیک‌شدن روز آزمون و پایان فرصت درس خواندن. از وقتی تیرماه با برگزاری کنکور عجین شده، رسانه‌ها هم از ابتدای این ماه سراغ تولید خبر درباره این آزمون می‌کنند.
به طوری که دیروز رسانه‌های جمعی سراغ کنکور و جزئیات آن را از حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گرفتند و گفت: کارت شرکت در آزمون سراسری از ۹ تیرماه توزیع می‌شود و اطلاعیه مربوط به زمان دریافت و رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور ۹۸ از دیروز دوشنبه سوم تیرماه ۹۸ روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

تجربی‌ها باز هم کنکور را تصاحب کردند
توکلی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: آزمون سراسری ۹۸ برای رشته‌های با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه) با رقابت تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب برگزار می‌شود و نحوه پرینت کارت و رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور ۹۸ از سوم تیرماه ۹۸ روی سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: در کنکور امسال تعداد ۱۶۴هزار و ۲۷۸ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۹۴ نفر در گروه علوم تجربی ۲۸۲ هزار و ۱۵۱ در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۲۴ هزار و ۷۶۹ نفر در گروه آزمایشی هنر و مابقی نیز در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت‌نام کرده‌اند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: کارت شرکت در آزمون تمامی گروه‌های آزمایشی به همراه برگه راهنمای آزمون سراسری از ۹ تا ۱۲ تیرماه ۹۸ برای مشاهده و پرینت، روی سایت سازمان سنجش قابل دسترسی خواهد بود. تمامی داوطلبان لازم است نسبت به دریافت پرینت کارت و برگه راهنمای آزمون در مهلت مقرر اقدام کنند.
توکلی گفت: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی، صبح پنج‌شنبه ۱۳ تیرماه، آزمون داوطلبان گروه هنر بعدازظهر پنج‌شنبه ۱۳ تیر، آزمون داوطلبان گروه علوم تجربی در صبح جمعه ۱۴ تیرماه و آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار