کد خبر: 959644
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
در دوره و زمانه‌ای که باید برای رده سنی کودک و نوجوان به دلیل افزایش آسیب‌های فضای مجازی محصولات فرهنگی داشته باشیم، چیزی برای آن‌ها نداریم و انگار اهمیتی ندارند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: جواد نوروزبیگی تهیه کننده سینما ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف وزارت ارشاد و بنیاد سینمایی فارابی در حوزه تولیدات سینمایی و جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: این جشنواره دولتی از بخش خصوصی عبور کرده است و، چون در بخش خصوصی موفق نبوده از این رو کسی هم تمایل به سرمایه‌گذاری در این بخش ندارد.
وی افزود:کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند در بخش موزیکال است که این بخش هم با ممیزی‌های زیادی روبه‌رو می‌شود در نتیجه مسئولیت مستقیم گردن فارابی افتاده است. فارابی در ارتقای محصولات فرهنگی که مختص این رده سنی است فعالیت می‌کند و بودجه هم می‌گیرد، اما درست هدایت نمی‌شود و سال‌هاست می‌بینیم در حوزه کودک فیلم شاخص و تأثیرگذار نداریم و ما هم که در سینما هستیم انگار باید با این مقوله خداحافظی کنیم. تهیه‌کننده سینما بیان کرد: خود من با وجود اینکه چند سال پشت سر هم در جشنواره کاندیدا بودم و کار می‌کردم، چون عملاً کارکرد خودش را از دست داده و عملاً به یک ویترین الکی تبدیل شده است. وی در پاسخ به این سؤال که آیا خود سینما و تولید انبوه فیلم‌های کمدی و اجتماعی روی کمرنگ شدن سینمای کودک تاثیر نگذاشته است، عنوان کرد: سینمایی‌ها همیشه کار خود را انجام می‌دهند، اما عوامل فیلم‌های سینمایی کودک باید اقدامی را در دستور کار قرار دهند و مانند گذشته پررنگ و فعال در این عرصه حاضر شوند. نوروزبیگی گفت: آثاری که برای رده سنی کودک و نوجوان ساخته می‌شد همیشه از حمایت‌های خوبی برخوردار بود و کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌های بسیار خوبی داریم که متأسفانه کنار گذاشته شده‌اند یا عملاً پشیمان شده و کنار کشیده‌اند. وی گفت: مسیر سینمای کودک و نوجوان عوض شده و دیگر آن چیزی که فکر می‌کردیم نیست و در حال حاضر جشنواره‌ای است که رنگی ندارد و اگر گاهی می‌بینیم فیلم‌های این حوزه خودی نشان می‌دهند به دلیل همت شخصی برخی افراد است. طی این سال‌ها حتی برندسازی هم نتوانسته‌اند بکنند و فقط سه یا چهار ماه مانده تا برگزاری جشنواره، تازه به فکر فعالیت می‌افتند که فقط بگویند کاری برای کودک و نوجوان کرده‌ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار