کد خبر: 959638
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
حبیب احمدزاده در کنفرانس «کنتر پوینت بلگراد» که در صربستان برگزار شد دلیل اصلی وقوع جنگ‌ها در جهان و از دست رفتن مرجعیت هنرمندان را تعریف دروغین تبلیغات غربی مسلط بر جهان از صلح واقعی و پایدار دانست.
نوید پارسا
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش «جوان» کنفرانس هنری کنتر پوینت امسال بلگراد با عنوان «نقش هنر در زمان بحران و جنگ» با دعوت از هنرمندان نقاط مختلف جهان شامل حبیب احمدزاده از ایران و نیز کارگردان مشهور بوسنیایی در بلگراد به کار خود پایان داد.
این کنفرانس یک روزه به میزبانی «ولادان ووکساولیویچ» وزیر فرهنگ این کشور و با دعوت از هنرمندانی همچون «جانگ چیچینگ» از چین «محرم بازدول» از صربستان «اسلوبودان دسپت» از سوئیس و «گرمان سادولایو» از روسیه در سالن موزه سینمای بلگراد تشکیل شد. امیر کاستوریتسا در این مراسم طی سخنانی به طرح این سؤال و موضوع پرداخت که چرا هنرمندان در جهان مرجعیت خود را از دست داده‌اند که حبیب احمدزاده یکی از دلایل عمده آن را فاصله بین نقش ویترینی و مجازی هنرمندان امروز به خصوص هنرمندان سینما با کارکرد این آرمان‌ها در زندگی واقعی و روزمره‌شان دانست. در موضوع چرایی جنگ‌ها شرکت‌کنندگان به ارائه نظرات خود پرداختند و حبیب احمدزاده دلیل اصلی آن را تعریف دروغین تبلیغات غربی مسلط برجهان از صلح واقعی و پایدار دانست که به دلیل عدم پرداختن به بی‌عدالتی به عنوان علت اصلی شروع هر جنگ و این عناوین پرطمطراق صلح در مثال تنها تجویز مسکن برای بیمار سرطانی توسط دکتر نابه‌کاری است برای پنهان کردن درد ظاهری بیمار و نه درمان و جراحی واقعی و مورد احتیاج برای رفع بیماری و هر قرارداد صلح ادعایی آنان به واقع تنها و تنها، آتش‌بس موقتی است بین جنگ قبلی و جنگ بدتر بعدی و نه صلحی پایدار و عدالت‌محور. درست مانند ده‌ها قرارداد صلح دروغین بین فلسطینیان و دولت اسرائیل که به دلیل عدم‌رفع علت اصلی نزاع، هیچ کارکرد و دستاورد به مفهوم صلح واقعی تاکنون نداشته‌اند. در ادامه حبیب احمدزاده به این موضوع اشاره کرد که ما ایرانیان شاید تنها ملتی در جهان باشیم که این تعریف دروغین را قبول نداریم و به همین دلیل نامه شخص ترامپ را رهبری کشورمان با شجاعت نمی‌پذیرند تا در واقع این تعریف دروغین را صحه نگذارند و باید گفت که به واقع شوخی تمسخرآمیزتر از این در جهان وجود ندارد که ترامپ با داشتن ۳ هزار بمب اتم، نامه‌ای به دست نخست وزیر تنها کشور مورد تهاجم اتمی توسط خودش بدهد تا به کشور ما که اصل داشتن بمب اتم را حرام و ممنوع می‌داند برساند که شما حق داشتن بمب اتم ندارید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار