کد خبر: 959575
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
موسوی در نشست خبری:
سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تلاش‌های ایران برای کاهش تنش‌ها در منطقه، گفت: ایران آمادگی خود را برای گفتگو با کشور‌های مختلف اعلام کرده است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز در نشست خبری هفتگی با اشاره به هفته حقوق بشر اظهار داشت: حقوق بشر آمریکایی را می‌توان در سالگرد اتفاقات این هفته به طور کلی شاهد بود.

وی گفت: روابط دیپلماتیک زیادی را برای کاهش تنش در منطقه شاهدیم و استقبال می‌کنیم از هر تلاشی در این راستا و کسانی که به دنبال کاهش تنش هستند را ارجاع می‌دهیم به ریشه وقوع این تنش‌ها و بدعهدی‌ها که تروریسم اقتصادی است که علیه ملت ایران صورت گرفته است.

موسوی در خصوص سرنگونی پهپاد آمریکایی افزود: ما این اقدام آمریکا را با اعتراض و پیگیری حقوقی و سیاسی دنبال کردیم. اعتراض به سوئیس، احضار کاردار امارات به عنوان کشوری که این پهپاد متجاوز از خاک آن‌ها بلند شده بود و نامه دفتر ایران در نیویورک به سازمان ملل از جمله این اقدامات حقوقی و دیپلماتیک ایران بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص وضعیت برجام و اقدام ایران بیان کرد: اقدامات ما در قالب برجام است و حقوق خود را در چارچوب آن دنبال می‌کنیم، اما تداوم برجام بستگی به اجرای تعهدات همه طرف‌های باقیمانده در برجام دارد.

وی ادامه داد: اعضای باقیمانده در برجام، با خروج آمریکا از برجام علی رغم مواضع حمایتی از برجام، تلاش چندانی در این راستا نداشتند و ایران هم ناگزیر علی رغم میل خود مجبور به اقدامی متقابل شد و تعهدات برجامی خود را کاهش داد. ما منتظر اروپایی‌ها نبودیم و نخواهیم بود.

موسوی تصریح کرد: راهکار‌های مالی را با برخی دوستان و کشور‌های مختلف راه اندازی کردیم و این تلاش‌ها تداوم خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تلاش‌های ایران برای کاهش تنش‌ها در منطقه، گفت: ایران آمادگی خود را برای گفتگو با کشور‌های مختلف اعلام کرده است و طرح‌هایی که ارائه دادیم از جمله مجمع گفتگو‌های منطقه و پیمان عدم تعارض، راهکار‌هایی است که ما در اختیار کشور‌های منطقه قرار دادیم و ایران علی رغم اختلافاتی که با برخی همسایگان دارد، همچنان آمادگی دارد با این برادران هم گفتگو داشته باشد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار