کد خبر: 959555
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
مسئول بازآفرینی، استاندار است
مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: ۴۰۰هزار نفر در تبریز در بافت فرسوده زندگی می‌کنند و جابجایی حاشیه نشینی نیازمند یک همدلی بزرگ است، در استان ما مسئول بازآفرینی، استاندار است.

ابوالقاسم سلطانی در صدو بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، رسیدگی به وضعیت حاشیه نشینی و بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد را فصل مشترک فعالیت‌های مدیران ارشد شهری دانست.

وی گفت:  اگر معماری سازمانی را بتوانیم در سطح مجموعه راه و شهرسازی پایه‌گذاری کنیم اتفاق خوب را شاهد خواهیم بود.

سلطانی ادامه داد:  این اداره کل در سال 97 نزدیک ۱۳هزار میلیارد اعتبار  ملی برای پروژه ها تخصیص داده است که از این میان 62 هزار میلیارد ریال از آن مربوط به پروژه های آزاد راهی می شود.

وی اضافه کرد:  از۱۱۰۰ کیلومتر در کشور ۵۰۰ کیلومتر در استان ما است اجرایی شده که 50 درصد از میزان را شامل می‌شود.

سلطانی در ادامه با ارائه گزارشی در خصوص مناطق و اراضی ملی جهت انتقال حاشیه نشینان گفت: 48 هکتار از ضلع جنوبی حاشیه اتوبان پاسداران و 42 متری انقلاب درگیر معضل حاشیه نشینی است و در اولویت  اول و دوم جابه‌جایی این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اظهار داشت: شهرک جوانان، منطقه اسد گولی، قازان داغی، اراضی ملی بعدی آخر طالقانی و شهرک طلایی  از اراضی هدف جهت اسکان حاشیه نشینان به شمار می‌روند.

۴۰۰هزار نفر در تبریز در بافت فرسوده زندگی می‌کنند

سلطانی در ادامه گفت: ۴۰۰هزار نفر در تبریز در بافت فرسوده زندگی می‌کنند و جابجایی حاشیه نشینی نیازمند یک همدلی بزرگ است،  در استان ما مسئول بازآفرینی، استاندار است و ۲۴ ارگان مسئولیت مستقیم در این ستاد دارند.

وی در خصوص جاده تبریز_ اهر نیز گفت:  در حال حاضر ۶۵کیلومتر از این آزادراه در چهار خط آماده است و برای ادامه جاده تبریز_ اهر نیازمند ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر