کد خبر: 959501
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
بازیگر سریال پربیننده این روز‌های تلویزیون در گفت‌وگو با «جوان آنلاین»
پیام دهکردی که نقش جیسون رضائیان را در سریال گاندو بازی کرده در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «شخصیت مایکل هاشمیان در اصل جیسون رضائیان است که اکثر مردم او را می‌شناسند. کسی که در واقع سال ۹۳ به اتهام جاسوسی با جرایم عدیده امنیتی بازداشت می‌شود. او در یک مقطع زمانی وزن اضافه کرده و خیلی چاق شده بود، به‌همین دلیل قرار شد تا من هم ۲۵ کیلو وزن اضافه کنم.»
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین – الهه هاشمی: سریال «گاندو» به کارگردانی جواد افشار و به‌قلم آرش قادرس، جدید‌ترین مجموعه تلویزیونی است که هر شب از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. فیلمنامه این سریال ضدجاسوسی و براساس مستندات و وقایع تاریخی است که در کشور رخ داده. قسمت‌های مهمی از سریال «گاندو» در خارج از ایران روایت شده و سکانس‌های مربوط به دو سه کشور در ترکیه و در شهر‌های استانبول و همچنین آنتالیا تصویربرداری شده است. همچنین بازیگران دو تابعیتی و یا ناشناخته و ترک در مجموعه تلویزیونی گاندو حضور دارند.

یکی از نکات جالب گاندو حضور یک شخصیت واقعی در قصه است. «جیسون رضائیان»، خبرنگار ایرانی‌آمریکایی روزنامه واشنگتن پست و جاسوسی که دستگیری او سر و صدای زیادی ایجاد کرد. مهم‌ترین اتهامات ضدامنیتی رضاییان، نفوذ در اماکن مهم دولتی و افشای برنامه‌های «ضدتحریمی ایران» از جمله هویت واسطه‌های تجاری و ماهیت شرکت‌های همکار ایران در پروسه دور زدن تحریم‌ها و جاسوسی از برنامه هسته‌ای ایران بود که باعث شد تیرماه سال ۱۳۹۳ دستگیر شود و در دی ماه سال ۹۴ با آزادسازی بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران توسط آمریکا و استرداد تعدادی از زندانیان ایرانی در آن کشور به میهنمان، به آمریکایی‌ها تحویل داده شد.

۲۵ کیلو وزن اضافه کردم!

پیام دهکردی که نقش جیسون رضائیان را در سریال گاندو بازی کرده در گفت‌وگو با خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «سال گذشته پیشنهاد حضور من در سریال گاندو از سوی آقای افشاری مطرح شد. نقش پیشنهاد شده بسیار ویژه و منحصر به‌فرد بود و هم دشواری و پیچیدگی داشت. از آنجایی که من به شخصه ترجیح می‌دهم که به سمت نقش‌هایی بروم که چالش و دشواری برایم ایجاد کند و «مایکل» نیز دارای همین ویژگی بود بنابراین آن را پذیرفتم.»

او درباره علت اضافه وزن ۲۵ کیلویی‌اش برای ایفای نقش در این سریال می‌گوید: «شخصیت مایکل هاشمیان در اصل جیسون رضائیان است که اکثر مردم او را می‌شناسند. کسی که در واقع سال ۹۳ به اتهام جاسوسی با جرایم عدیده امنیتی بازداشت می‌شود و تاریخ مستند این قصه وجود دارد. جیسون رضاییان در یک مقطع زمانی وزن اضافه کرده و خیلی چاق شده بود، به همین دلیل قرار شد تا من هم ۲۵ کیلو وزن اضافه کنم و برای ایجاد شباهت‌هایی بین «مایکل هاشمیان» و جیسون رضاییان این کار را انجام دادم.»

برخی سعه‌صدر ندارند، «گاندو» را سانسور می‌کنند!

بازیگر «گاندو» درباره بازخورد این سریال توضیح می‌دهد: «من در شبکه‌های اجتماعی عضو نیستم تا متوجه بازخورد «گاندو» و ایفای نقش «مایکل» در فضای مجازی شوم. اما آنطور که دیده و شنیده‌ام این سریال در میان دوستان، اطرافیان و به طور کلی افرادی که من را می‌شناسند، بازخورد خوبی داشته است و تا جایی که می‌دانم «گاندو» مخاطبان بسیار زیادی دارد.»

دهکردی به بی‌انصافی‌ها و حاشیه‌های پیش‌آمده برای سریال گاندو اشاره می‌کند و می‌گوید: «در جهانی زندگی می‌کنیم که گاهی اوقات از خودمان یا اطرافیان‌مان و حتی از مسئولین کشور خطایی سر می‌زند، آن‌وقت این خطا آسیبی به خودمان و جهان پیرامون مان وارد می‌کند. در نهایت می‌بینیم که این جهان بخاطر خطا‌های کوچک و جزیی تبدیل به جهنمی بزرگ شده است. وقتی خطا از طریق جامعه گسترده‌تر یا یک نهاد اتفاق می‌افتد، به‌طور حتم آسیب آن متوجه جمع کثیری از افراد خواهد شد؛ بنابراین پذیرفتن این خطا‌ها سعه صدر از سوی برخی مسئولان می‌خواهد که متاسفانه گاهی این مسئله وجود ندارد!»

این بازیگر با بیان اینکه «گاندو» برای نمایش و یادآوری عزت و قدرت کشور ما ساخته شده است، اظهار می‌دارد: «اگر ما دایه دار این هستیم که با مردم صادقانه رفتار می‌کنیم، پس باید مردم، صداقت رفتار مسئولان را در عمل‌شان ببینند. زیرا که دیگر امروز دیروز نیست و مردم سره را از ناسره تشخیص می‌دهند. مثلا وقتی در «گاندو» گفته می‌شود: «آقازاده» این «آقازاده‌ها» که فقط مختص دولتی‌ها نمی‌شود، بلکه سریال قصد دارد نشان دهد بیماری «آقازادگی» می‌تواند بلا‌های زیادی را بر سر کشور بیاورد. اما متاسفانه بخشی از سکانس‌های ناب «گاندو» زیر تیغ بی‌رحمانه سانسور قرار گرفته است.»

آرزو می‌کنم «رسانه ملی» به تعریف اصلی خودش برگردد

او با بیان اینکه برخی می‌خواهند با سانسور سریال‌هایی که به‌مذاق‌شان خوش نمی‌آید یا توقیف تئاتری که باب میل‌شان نیست، جامعه را در جهل نگاه دارند، می‌گوید: «باید شیوه‌های فرهنگی کشور اصلاح شود. اگر به فرهنگ کشور آسیب زده شود به راحتی پانسمان نخواهد شد. مثلا اگر در جامعه ریا شکل بگیرد نمی‌توان به راحتی صداقت را در جامعه ترویج کرد.»

دهکردی در پایان تاکید می‌کند: «آرزوی من این است که رسانه ملی کشور به تعریف اصلی خودش برگردد و واقعا بشود: «رسانه ملی»، اما متاسفانه می‌بینیم که عملکرد این رسانه و تردید‌ها و سانسورهایش، اکثریت مخاطبان را دفع کرده است. در صورتی که رسانه ملی با عملکرد صحیح و جذب مخاطبان بیشتر، یک دانشگاه کامل است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
1
6
ان شاءالله فیلمی که نفوذ ... را نشان دهد در تلویزیون ببینیم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
2
3
آقای دهکردی واقعا خوب بازی می کند
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار