کد خبر: 959447
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، با حضور در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ضمن برگزاری جلسه مقدماتی تاریخ شفاهی وی با موضوع نقش روحانیت در دفاع مقدس، از بخش اسناد مرکز بازدید کرد.
سرویس ایثار و مقاومت جوان‌آنلاین: مشاور محترم نماینده، ولی فقیه در سپاه ضمن بازدید از آرشیو اسناد دفاع مقدس سپاه، بر اهمیت این اسناد در تبیین دقیق تاریخ دفاع مقدس به‌ویژه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و اطلاعاتی تأکید داشت و گفت: با این اسناد و تجارب دفاع مقدس باید برای رفع مشکلات فعلی انقلاب اسلامی در مواجهه با دشمنان به‌ویژه برای ورود به گام دوم انقلاب و تحقق اهداف آن بهره برد.

وزیر سابق اطلاعات با اظهار رضایت از عملکرد فوق‌العاده مرکز در حوزه پژوهش و تاریخ‌نگاری مستند بر راه‌اندازی نهضت جمع‌آوری خاطرات فرماندهان، توجه به نقش خانواده‌ها در همراهی با فرماندهان و رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس، تبیین ابعاد شخصیتی فرماندهان شهید به‌ویژه برای نوجوانان و جوانان تأکید کرده و یادآور شد ایجاد نمایشگاه دائمی از اسناد دفاع مقدس برای پژوهشگران و طیف‌های مخاطب جامعه و توجه به ابعاد تخصصی و علمی دفاع مقدس در زمینه‌های مهندسی، جنگال و سایر زمینه‌ها برای جوانان بسیار مؤثر خواهد بود.

همچنین در این بازدید حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصلحی در جریان روند ثبت اسناد، گزارش عملیات‌ها و جمع‌آوری نوار‌های صوتی مربوط به هشت سال دفاع مقدس قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام مصلحی اظهار نمود: یکی از نکات بسیار مهمی که ممکن است خیلی به آن توجه نشود این است که سپاه در کنار هر فرمانده یک فردی را به‌عنوان راوی قرار داد تا اتفاقات صحنه نبرد را لحظه‌به‌لحظه ثبت و ضبط کند و این در حالی بود که هیچ نهاد دیگری در زمان جنگ این اقدام را انجام نمی‌داد.

وی افزود: این اقدام نمایانگر یک آینده‌نگری است که حد ندارد و هنوز مانده تا از این منابع عظیم استفاده شود.

قابل‌ذکر است در جریان این بازدید، سردار دکتر علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با تشریح رویکرد جدید و دستاورد‌های اخیر مرکز در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه دفاع مقدس، توضیحاتی را ارائه کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار