کد خبر: 959408
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
نیم ساعت اولیه پارک خودرو در تبریز رایگان می‌شود
مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تبریز از آخرین وضعیت اجرای طرح جدید ساماندهی پارکبان‌ها در کلان‌شهر تبریز گفت.

اصغر آدی‌بیگ  اظهار کرد: موضوع اجرای طرح جدید برای پارکبان‌ها در تبریز از ۶ ماه پیش آغاز شده است که با گذراندن  فراخوان، تنظیم شیوه‌نامه از سوی مدیریت سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز به تصویب رسیده و قرارداد امضا شده است.

وی ادامه داد: برنده مناقصه یک هفته فرصت دارد تا ضمانت بیاورد و بعد از آن نیز ۴۵ روز فرصت برای کدگذاری و تطبیق مسیرها با اپلیکیشن را دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز تصریح کرد: بر اساس قرارداد و مصوبه هیات وزیران،  ۱۴۵ نفر از پارکبان‌های صلاحیت‌دار، با حقوق، مزایای و لباس مخصوص در این طرح مشغول به کار خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح موضوع ارتباط پولی بین شهروند و پارکبان حذف خواهد شد، افزود: طبق قرارداد نیم ساعت اول رایگان بوده و از دقیقه ۳۱ طبق تعرفه حساب خواهد شد.

آدی‌بیگ تصریح کرد: در این طرح پول به صورت دستی پرداخت نخواهد شد بلکه شهروندان می‌توانند از طریق دستگاه‌های در دست پارکبان‌ها، همانند پرداخت پول بنزین در جایگاه‌های نفت، کارت بکشند و هیچ حقی ضایع نشود.

وی خاطرنشان کرد: امید است این طرح تا ۲ ماه آینده به صورت کامل در شهر تبریز اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در ادامه با درخواست از شهروندانی که کارت شارژ دارند، یادآور شد: این کارت شارژها را تا دو ماه آینده استفاده کنید، چراکه بعد از اجرایی شدن طرح جدید این کارت شارژها فاقد اعتبار خواهند بود.

وی نصب ۲۰ دوربین جدید نظارتی در شهر تبریز را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر هفت دوربین در خیابان انقلاب تقاطع کشاورزی، کوثر، شهید پیری، روی پل فلسطین نصب شده است و در هفته جاری نیز دو دوربین در میدان حضرت ابوالفضل(ع) و تلاش خیابان مفتح نصب خواهد شد.

آدی‌بیگ افزود: مابقی دوربین‌ها در عرض دو ماه آینده در هسته مرکزی شهر نصب خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تامین منابع مالی، برگزاری مناقصه برای نصب ۴۰ دوربین پلاک‌خوان انجام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر